حزب اسلامی علیه مخالفین دولت حکم جنگ داد

حزب اسلامی، تاکید دارد که از این پس در شناسایی و مبارزه علیه مخالفان نظام کشور در پهلوی حکومت وحدت ملی قرار دارد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “اعضای هیات مذاکره کننده حزب اسلامی، پیش از چاشت امروز در دیدار با عبدالله عبدالله،  رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، گفته‌اند که به هدف تامین امنیت، اجرای عدالت، قانونمندی و کار مشترک تلاش کرده، در راستای حفظ منافع ملی در کنار دولت افغانستان قرار دارند و از نظام حمایت می‌کنند.
غیرت بهیر، یک عضو هیات مذاکره کننده‌ا‌ی حزب اسلامی گفته است که، این حزب به هدف تامین صلح در کشور، تلاش‌های‌اش را ادامه می‌دهد و برای تامین ثبات دایمی از هیچ گونه تلاش دریغ نمی‌کند.
در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت نیز افزوده است که ریاست اجراییه  از آغاز پروسه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی این روند را تعقیب کرده و امیدوار بود که گفتگو‌های صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی به مؤفقیت می‌انجامد.
عبدالله، در این دیدار تاکید کرد که امیدوار است تا صلح با حزب اسلامی سرمشقی برای رسیدن به صلح پایدار و عادلانه در کشور باشد.
به نقل از منبع، آغوش حکومت افغانستان برای تمامی گروه‌های صلح‌خواه باز است.
رییس اجراییه، افزود که حکومت افغانستان در تلاش تامین امنیت و ثبات دایمی در کشور است .
این در حالیست که موافقت‌نامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی، روز پنجشنبه هفته گذشته در مرحله نخست، میان هیات مذاکره کننده حزب اسلامی و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی امضا شد و قرار است در دومین مرحله میان رییس جمهور غنی و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی به امضا برسد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *