انتفاضه فلسطین یک ساله شد

صدها نفر از فلسطینیان ساکن نوار غزه روز به مناسب گرامیداشت از اولین سالروز انتفاضه قدس یا خیزش مردمی علیه اقدام های متجاوزانه شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی، راهپیمایی کردند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” به نقل از  پایگاه خبری رأی الیوم، شرکت کنندگان در این راهپیمایی که به درخواست جنبش جهاد اسلامی برگزار شده بود، پارچه نوشته هایی را که بر روی آن نوشته شده بود «انتفاضه سلاح آزادسازی» و « به پا خیزید ای ساکنان کرانه باختری» را در دست داشتند.
احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی در سخنرانی خود در حاشیه راهپیمایی، گفت: انتفاضه قدس تاکید می کند که رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین جایگاهی ندارد.
وی افزود: انتفاضه در کرانه باختری حساب و کتاب های دشمن صهیونیستی را به هم ریخته است، رژیمی که تنها زبان زور و قدرت را می فهمد.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: به رغم تلاش برخی طرفهای منطقه ای و بین المللی برای ناکام گذاشتن انتفاضه، خیزش و انتفاضه مردمی برای آزادسازی فلسطین ادامه دارد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز روز چهارشنبه، در بیانیه ای از مردم خواست با شرکت در تظاهرات «جمعه خشم» این هفته، که به مناسبت نخستین سالروز انتفاضه سوم فلسطین برگزار می شود، وفای خود به شهدای انتفاضه سوم را اعلام کنند.
در این بیانیه آمده است که انتفاضه قدس همچنان ادامه داشته و مردم فلسطین همچنان بر مقاومت و مبارزه در برابر رژیم اشغالگر با همه امکانات و توان اصرار دارند.
جنبش حماس اعلام کرد که مردم ما به راه شهدا، اسرا و جانبازان انتفاضه پایبند بوده و نسل جوان فلسطین با مفهوم مقاومت و زبان آن آشنا شده و به خوبی آن را درک کرده است.
انتفاضه سوم مردم فلسطین موسوم به انتفاضه قدس در اکتبر سال گذشته (مهرماه) در پی تشدید برخورد صهیونیست ها و شهرک نشینان با مردم فلسطین و هتک حرمت مکرر آن ها به مسجدالاقصی آغاز شد.
از آغاز انتفاضه سوم فلسطینی ها تاکنون بیش از ۲۴۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و صدها نفر زخمی شده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *