قوای مسلح کشور بر مواضع مخالفین در ترینکوت یورش بردند

مقامات ولایت ارزگان می‌گویند، نظامیان افغان صبح امروز به هدف شکستاندن محاصرۀ شهر ترینکوت مرکز آن ولایت، عملیات گستردۀ نظامی را آغاز کرده اند.

به گفتۀ مقامات در این عملیات، بر علاوۀ کماندوها و نیروهای ویژه کندهار، نظامیان اعزامی از کابل و هرات به ارزگان نیز سهم دارند.

دوست‌محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان به صدای امریکا گفت، این عملیات در منطقۀ موسوم به “چرمگر” در شرق شهر ترینکوت آغاز گردیده است.

آقای نایاب گفت “صبح زود این عملیات آغاز شده، بازرسی خانه به خانه جریان دارد، نیروهای توپچی و هوایی در این عملیات سهم زیاد ندارند؛ اما در بخش‌های کمربند امنیتی در جنوب و شمال شهر، پس از این عملیات آغاز می‌شود؛ اما در منطقۀ چرمگر در حقیقت عملیات به هدف شکستن محاصرۀ ترینکوت جریان دارد”.

منطقۀ “چرمگر” در شرق ترینکوت یک ساحۀ سبز و دارای باغ‌های زیاد است و موجودیت این باغ‌ها، زمینۀ پنهان‌شدن جنگجویان طالب را در این ساحه فراهم کرده است و سبب تهدیدات گستردۀ امنیتی شهر ترینکوت شده است.

شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان از دو ماه گذشته به این طرف تحت حملات شدید مخالفین مسلح قرار داشت که به همین دلیل شمار زیادی از باشندگان محل، مجبور به ترک محل شده اند.

قبل از این عملیات، مسیر کندهار به ترینکوت ارزگان، چهار روز پیش برای اکمالات نیروهای امنیتی افغان باز گردید.

طالبان هنوز در مورد عملیات تازۀ مرکز ولایت ارزگان به رسانه‌ها چیزی نگفته اند؛ اما روز گذشته یکی از سخنگویان این گروه با فرستادن اعلامیه‌ای به رسانه‌ها گفته بود که هنوز هم شهر ترینکوت در محاصرۀ جنگجویان طالب قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *