ولسوالی ازره در محاصره اقتصادی مخالفان مسلح

مسؤلین محلی در ولسوالى ازرۀ لوگر مى گویند که از دو ماه بدینسو طالبان مسلح راه مواصلاتى این ولسوالى را مسدود کرده که در نتیجه آن مردم با مشکلات زیادی مواجه شده اند

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “حمیدالله حمید، ولسوال ازره به رسانه ها گفت که طالبان همه راه هاى مواصلاتى این ولسوالى را بسته اند که از اثر آن مامورین ملکى و نظامى نمی توانند از طریق زمین به مرکز ولایت رفت و آمد کنند.

وی گفت:” ما صرف مرکز ولسوالى ازره را دراختیار داریم باقى همه مناطق و راه ها در دست طالبان است و از حدود دو ماه بدینسو طالبان راه دوم به ولسوالى را نیز مسدود کرده و ما در محاصره هستیم.”

به گفته ولسوال، اداره محلی براى محافظت ولسوالى مهمات و تجهیزات دراختیار دارد اما مهم است که راه هاى ولسوالى دوباره باز شوند.

عبدالولى وکیل، عضو شوراى ولایتى لوگر و باشنده ولسوالى ازره به پژواک گفت که راه هاى عمده ولسوالى  به روى مامورین ملکى و نظامى بسته شده است.

اما وی گفت:” مردم عادى هم از طریق ولسوالى حصارک ننگرهار به کابل و پل علم مرکز ولایت رفت و آمد مى کنند.”

به گفته وکیل، اگر دراین ولسوالى مردم با حکومت همکارى نمى کردند این ولسوالى سقوط می کرد.

وی افزود:” اکنون باید حکومت این راه ها را به روى مردم باز کند تا مردم از مشکلات کنونی رهایى یابند.”

به گفته این عضو شورای ولایتی، بر اثر مسدود شدن راه هاى مواصلاتى، قیم مواد خوراکى وغیرخوراکى افزایش یافته است.

خبرنگار پژواک تلاش کرد تا در این مورد با باشندگان این ولسوالی  نیز گفتگو کند اما دراین ولسوالى تنها شبکه  مخابراتى سلام فعال است که آن هم گاهی وقت کار می کند.

سمونوال محمدجان عابد مدیرمبارزه با جرایم جنایى قوماندانى امنیه لوگر  به پژواک گفت که ازمدتى بدینسو راه ولسوالى ازره بسته شده است.

وى گفت :” ما اکمالات خود را به این ولسوالی انجام داده ایم اما زمانی که ما تصمیم رفتن به ازره را داشته باشیم درقطارهای امنیتی مى رویم اما منسوبین امنیتى نمی توانند به تنهایى رفت و آمد در این مسیر رفت و آمد کنند.”

عابد گفت که به اساس یک برنامه منظم و به موقع براى گشایش راه هاى این ولسوالى اقدام خواهند کرد.

قابل یاد آوری است که راه عمومى ولسوالى ازره، از ١۴ سال بدینسو با پل علم مرکزاین ولایت مسدود مى باشد.

 اما در این اواخر براى ولسوالى ازره، از ولسوالى خاکجبارولایت کابل یک راه جدید ایجاد شده است که این راه نیز درحال حاضر از سوی طالبان مسدود شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *