شورای علمای غور، خواستار عدالت برای قربانیان رخ‌داد اخیر در این ولایت شدند

شورای علمای غور با سنگدل و وحشی توصیف کردن عاملان کشتار اخیر شماری از باشندگان این ولایت، از حکومت خواسته است تا عدالت را در مورد عاملان این جنایت تامین کند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “اعضای شورای علمای غور در یک گردهمایی که با حضور شماری از مسؤلان محلی از جمله والی و قوماندان قول اردوی ۲۰۰۷ ظفر در فیروزکوه برگزار شد، کشتار اخیر باشندگان یکی از قریه‌های حومه این شهر را به شدت محکوم کردند.

 این شورا در پایان این نشست با صدور قطعنامه یی، با اتکا به آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر اسلام (ص)، این رویداد را قتل عام توصیف کرده و عاملان آن را افرادی سنگ دل و وحشی خواند که مرتکب عملی غیر اسلامی و انسانی شده‌اند.

علمای دین در این قعطنامه ضمن درخواست از مردم غور به حفظ اتحاد و همدلی، گفته اند که جرم عمل شخصی است و نباید به خاطر جنایت صورت گرفته از سوی یک تعداد جنایت کاران مشخص، افراد بی‌گناه آسیب بببنند.

شورای علمای غور، ضمن اعلام حمایت از نیروهای امنیتی، از حکومت مرکزی و اداره محلی خواسته است تا با جدیت این رویداد را پیگیری کرده، عاملان این جنایت را دستگیر و به پنجه قانون بسپارند و مواشی مردم را نیز به آنان برگردانند.

چهار روز قبل، افراد مسلح غیر مسؤل با ربودن مواشی باشندگان قریه کاسی در حومه شهر فیروزکوه، ۴۰ تن از باشندگان این محل را که در میان آن‌ها تعداد زیادی کودک نیز بودند، کشتند و شماری دیگر زخمی نمودند.

ابراهیم ملک‌زاده، یکی از نمایندگان این ولایت در ولسی جرگه گفته بود که این عمل از سوی افراد منسوب به ملا فاروق صورت گرفته است که به تازگی پرچم داعش را در این منطقه بلند کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *