از ادامه روند سلب صلاحیت وزرای کابینه تا تقابل ارگ و مجلس

ولسی جرگه کشور امروز در دومین روز از در دومین نشست استیضاحیه، وزرای ترانسپورت و معارف را سلب صلاحیت کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “اعضای این جرگه  امروز یکشنبه در غیاب وزرای معارف، ترانسپورت و مالیه صندوق رای دهی گذاشتند که در نتیجه دو وزیر سلب صلاحیت شدند و وزیر مالیه در مقام‌اش باقی ماند.

قرار بود وزرای مالیه، معارف و ترانسپورت در نشست استیضاحیه روز یکشنبه ولسی جرگه حاضر شوند اما بنابر دلایل نا معلومی آنا در این نشست حضور نیافتند و اعضای ولسی جرگه در غیاب آنان رای دهی کردند.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه از حکومت خواست تا به جای وزرای سلب صلاحیت شده افراد جدید را بخاطر گرفتن رای اعتماد به این جرگه معرفی نماید.

محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت با بدست آوردند ۵۱ رای تائید، ۱۴۲ رای رد، ۶ رای سفید و ۵ رای باطل سلب صلاحیت گردید، همچنان اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف با گرفتن ۶۸ رای تائید، ۱۳۱ رای رد، ۲ رای باطل و ۳ رای سفید نیز از سوی ولسی جرگه سلب صلاحیت گردید.

اما اکلیل حکیمی وزیر مالیه با گرفتن ۸۵ رای تائید، ۱۱۲ رای رد، ۵ رای باطل و ۲ رای سفید اعتماد اعضای ولسی جرگه را بدست آورد و در مقام‌اش باقی ماند.

ولسی جرگه روز گذشته وزرای خارجه، فواید عامه و کار و امور اجتماعی را به علت آنچه عدم مصرف ۷۰ درصد بودجه خوانده‌ شده‌است استیضاح و سلب صلاحیت کرد.

تاکنون ریاست جمهوری در مورد رد وزرای معارف و ترانسپورت ابراز نظر نکرده اما پیش از این رئیس جمهور در واکنش به سلب صلاحیت سه وزیر کابینه از سوی ولسی جرگه گفته است که تغییر اعضای کابینه در حال حاضر به ضرر افغانستان می‌باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *