راه شش ولسوالی در هلمند مسدود است

 شماری از باشنده‌گان و راننده‌گان ولایت هلمند با نگرانی از افزایش ناامنی‌ها در این ولایت می‌گویند، طالبان مسیر رفت‌وآمد ولسوالی‌های ناوه، نادعلی، مارجه، گرمسیر، خانشین و دیشوی این ولایت را ماین فرش کرده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” مسدودبودن راه‌های مواصلاتی مردم این ولایت را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. به گفتۀ این باشنده‌گان، بیشتر بیماران‌شان به علت مسدودبودن شاهراه‌ها در مسیر راه جان می‌دهند.

باشنده‌گان این ولایت می‌افزایند، پیش از این مسیرهایی را که در ۱۰ دقیقه طی می‌کردند، حالا به خاطر ناامنی، مجبور اند مسیرهای دشوارگذر و دور را انتخاب کنند. آن‌ها از طالبان می‌خواهند تا شاهراه‌ها را به روی افراد ملکی باز کنند.

اما مقامات گروه طالبان می‌گویند،  که این گروه تمامی راه‌های رفت‌وآمد را به روی رفت‌وآمد افراد ملکی باز کرده‌اند، تنها این راه به روی مقام‌های دولتی و نظامیان مسدود است.

حیات‌الله حیات، والی هلمند نیز با تأیید این خبر می‌گوید، عملیاتی را زیر نام «قهر میوند» به زودی برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل طالبان آغاز می‌کنند. او می‌گوید که در این عملیات، ولسوالی‌های گرمسیر، نادعلی، مارجه و حوزۀ چهارم امنیتی شهر لشکرگاه از وجود طالبان پاک‌سازی خواهند شد و در کنار آن راه‌های مسدودشده نیز به روی رفت‌وآمد مردم باز می‌شود.

بر بنیاد گزارش‌ها، در نتیجۀ ناامنی‌های این مسیرها، ۱۵ غیرنظامی کشته و ۱۰ تن دیگر زخم برداشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *