طالبان، به ولسوالی سنگین یورش بردند

ولسوالی سنگین در ولایت هلمند در جنوب کشور، مورد حمله گسترده‌ی طالبان قرار گرفته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” مقامات محلی این ولایت گفته‌اند که گروه طالبان عملیات تهاجمی گسترده‌ای را با هدف تصرف مرکز این ولسوالی، از دو روز پیش آغاز کرده اند.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند به خبرنامه می‌گوید، حملات طالبان به ولسوالی سنگین از دو روز قبل آغاز شده است. او می افزاید، امروز وضعیت در این ولسوالی، با رسیدن نیروهای کمکی از مرکز ولایت هلمند، نسبت به روزهای گذشته بهتر است.

به گفته ی او، هم اکنون علاوه بر ولسوالی سنگین، در ولسوالی مارجه نیز جنگ میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان ادامه دارد.

حملات طالبان بر ولسوالی سنگین از دو روز قبل آغاز شده است

آقای زواک در مورد میزان تلفات ناشی از این جنگ‌ها آماری ارایه نکرد. او می افزاید “تلفاتی به دشمن وارد شده اما، آمار دقیقی فعلا در دست نیست.”

در همین دو سه روز پیش نیز گروه طالبان توانسته بودند، شاهراه قندهار-هلمند را برای چند روز بر روی مسافران ببندند.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان، یکی از ولایاتی بود که در سال جاری مورد حمله گسترده‌ی طالبان قرار داشت. شهر لشکرگاه مرکز این ولایت نیز تا آستانه سقوط به دست طالبان پیش رفت، اما مقاومت نیروهای امنیتی افغانستان، مانع از تسلط طالبان بر این شهر شد.

ولسوالی سنگین نیز، یکی از مناطق به شدت ناامن این ولایت است که در طول سال‌های گذشته چندین بار میان نیروهای امنیتی و طالبان دست به دست شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *