شورای امنیت ملی، استراتیژی چهارساله قوای مسلح را تایید کرد

شورای امنیت ملی استراتیژی چهارساله انکشاف نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را مورد بحث قرارداده و آن را در پرنسیب مورد تائید قرار داد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن”، به نقل از ارگ ریاست جمهوری در کابل، جلسه شورای امنیت ملی به ریاست رئیس جمهورغنی، شام دیروز در ارگ دایرشد.
در خبرنامه آمده است که دراین جلسه وزرای بخش های دفاعی و امنیتی در مورد وضعیت امنیتی کشور به‌ویژه ولایات هلمند، ننگرهار، ارزگان، فراه، کندهار، غور، فاریاب، بادغیس و کندز گزارش ارائه نمودند.
به نقل از خبرنامه شورای امنیت ملی بعد از بررسی همه‌جانبه وضعیت امنیتی کشور، ضمن ستایش از تلاش‌های هدف‌مند نیروهای دلیر دفاعی و امنیتی کشور در راستای جلوگیری از بروز تهدیدات تروریستی و هراس‌افگنانۀ دشمنان افغانستان، به ارگان‌های ذیربط به‌منظور بهبود وضعیت امنیتی کشور هدایات لازم صادر نمود.
در اخیر، شورای امنیت ملی ضمن استماع گزارش وضعیت امنیتی شهر و ولسوالی‌های کابل، بعد از بحث‌های همه‌جانبه و ارزیابی تهدیدات و آسیب‌شناسی ساحات، هدایات لازم را به‌منظور جلوگیری از بروز تهدیدات امنیتی در شهر و ولسوالی‌های کابل صادر کرد.
پیش از این داکترعبدالله که در جلسۀ شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت که استراتیژی چهارسالۀ امنیتی زیر کار است.
آقای عبدالله گفت، شورای امنیت ملی افغانستان، در جلسات خود روی چگونگی بهبود وضع امنیتی بررسی‌هایش را انجام می‌دهد و ستراتیژیِ را در این زمینه تدوین خواهد کرد.
او افزود “در جلسات شورای امنیت ملی بحث‌های مفصلی در جریان است و پلان زمستانی و برنامه‌ای برای چهار سال آینده روی دست است که روی آن بحث صورت می‌گیرد”.
استراتیژی چهارسالۀ امنیتی درحالی تایید می شود که نظامیان کشور در شبانه‌روز گذشته، در سیزده ولایت افغانستان، عملیات‌های تصفیوی را برضد گروه‌های شورشی انجام داده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *