سال جاری، سال پردست آورد برای وزارت دفاع

وزارت دفاع کشور، سال جاری شمسی را سال پر دست آورد برای قوای مسلح قلمداد کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این وزارت می‎گوید نیروهای امنیتی افغان در این سال توانستند با انجام عملیات‎های پلان شده در سراسر این کشور به مخالفین مسلح ضربات سنگین وارد سازند.

سخنگوی این وزارت روز سه شنبه در نشست خبری در کابل گفت که نیروهای امنیتی در سال جاری پلان‎های بزرگ مخالفین مسلح را خنثی کرده و به آنان در سراسر افغانستان ضربات سنگین وارد نموده‎اند.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت گفت که در ده ما گذشته سال روان مخالفین مسلح حکومت تلاش کردند تا برخی مناطق را تصرف کنند اما به گفته وی برنامه‎های شان از سوی نیروهای امنیتی افغان خنثی گردید.

وی افزود که مخالفین مسلح در سال ۱۳۹۵ سرکوب شده‎اند و در سال آینده توانایی مقابله با نیروهای امنیتی را نخواهند داشت.

او افزود:

“دشمن ما وشما به اهداف خود نرسید شورای کویته را می‎خواستند انتقال دهند، شورای پشاور را می‎خواستند انتقال دهند در خوست و پکتیکا شبکه حقانی می‎خواست مراکز تروریستی ایجاد کند مگر شما شاهد هستید که قوای مسلح کشور تمامی پلان‎های دشمنان را ناکام کردند هزاران مخالف مسلح کشته و هزاران تن شان زخمی شدند ما عقیده داریم که دشمن آنقدر کوبیده شده‎اند که سال آینده به فضل خداوند توان جنگ با قوای مسلح کشور را ندارند.”

آقای وزیری افزود که در سال جاری تحرکات دفاعی و تهاجمی نیروهای امنیتی افغان در مقایسه با سال‎های قبل آن بیشتر بوده و به گفته وی در ده ماه گذشته نیروهای امنیتی افغان یک هزارو و یک صدو نود و هشت علمیات تهاجمی انجام داده‎اند.

وزارت دفاع افغانستان در حالی از دست آوردهای نیروهای امنیتی افغان در سال جاری حرف می‎زند که در این اواخر گزارش‎ها از فعالیت داعش در برخی مناطق  کشور افزایش یافته‎است.

این گروه در ولایت ننگرهار در کنار اختطاف برخی از علمای دین، ده‎ها منزل مسکونی را نیز به آتش کشیده‎اند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *