پیروزی بر فساد متضمن پیروزی در جنگ

مقامات وزارت امور داخله کشور می‎گویند، هرگاه جلو فساد اداری درین کشور گرفته شود، بدون شک در جنگ جاری افغانستان برنده خواهد بود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “رئیس مبارزه با جرایم جنایی این وزارت این مطلب را در مراسم افتتاح ساختمان مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین مطرح کرد.

سید عبدالغفار سیدزاده رئیس عمومی مبارزه با جرایم جنایی این وزارت گفت، حکومت و مردم باید تلاش‎های مشترک علیه این پدیده را افزایش دهند.

 

وی افزود: “مفسدین زندگی مردم را گروگان گرفته و عامل جنگ شده‎اند، اگر در مبارزه با فساد کامیاب شویم باور داشته باشید که برنده جنگ شده‎ایم، باید از مرکز عدلی و قضایی حمایت شود تا مردم جرأت پیدا کرده و اطلاع‌دهی کنند.”

ساختمان جدید مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین به هزینه حدود یک و نیم میلیون یورو از سوی بریتانیا ساخته شده‎است.

در عین حال شماری از مسئولین دادگاه عالی با اشاره به مشکل فساد اداری در افغانستان گفتند که مبارزه آنان علیه این پدیده جدی بوده، کارهای زیادی را انجام داده‎اند و اخیراً چند سارنوال را نیز بازداشت نموده‎اند.

را تمویل کرد.

او افزود:

“امیدوار هستیم حکومت افغانستان علیه فساد اداری اقدامات جدی را انجام دهد، بریتانیا به همین دلیل ساختمان جدید این مرکز را تمویل کرد تا فرهنگ معافیت در برابر جرایم پایان یافته و فساد اداری ریشه‌کن شود.”

آقای جرمی افزود که بریتانیا و جامعه جهانی از روند مبارزه با فساد اداری نظارت کرده و با حکومت افغانستان درین زمینه همکاری خواهد کرد.

با آن‌که حکومت افغانستان تلاش‌هایش را بر ضد فساد اداری شدت بخشیده اما مردم، برخی سیاسیون و فعالان مدنی می‎گویند که حکومت باید در قدم نخست ادارات دولتی را از حضور مفسدین پاکسازی کند در غیر آن به گفته آنان این پدیده افغانستان را بیشتر متأثر خواهد ساخت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *