بامیان – شکایت مغاره نشین‌ها از توزیع ناعادلانه کمک‌ها در ایام قرنطین

شماری از مغاره‌نشین‌ها در ولایت بامیان از وضعیت بد زندگی در شرایط قرنطین شکایت دارند. آنان می‌گویند، با آنکه در مغاره‌ها زندگی می‌کنند و چیزی برای خوردن ندارند، اما کمک‌ها به کسانی توزیع می‌شود که به اندازه آنان نیازمند نیستند.

محدودیت‌های گشت و گذار بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بامیان، زندگی را برای خانواده‌های فقیر در این ولایت سخت و طاقت فرسا کرده.

شماری از خانواده‌هایی که در مغاره‌ها زندگی می کنند می‌گویند، بحران کرونا وضعیت اقتصادی مردم را با سقوط مواجه کرده و حکومت و نهادهای امداد رسان نیز با آن همکاری نکرده‌اند.

با این حال مسوولین محلی بامیان می‌گویند، آنان نهایت تلاش خود را در راستای دستگیری از فقرا و کسانی که از قرنطین متضرر شده‌اند انجام داده، اما با شیوع کرونا، میزان فقر و بیکاری در این ولایت به چند برابر افزایش یافته و مبارزه با آن به تنهایی از توان اداره محلی خارج است.

با آنکه اداره محلی بامیان می‌گوید، برای شماری از مردم زمینه کار را فراهم کرده و برای ۵۰ هزار خانواده کارت نان توزیع کرده، اما مردم می‌گویند، روند توزیع نان خشک در این ولایت عادلانه صورت نگرفته و برخی وکلا کمک‌ها را به نزدیکان شان توزیع کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *