اروپا خریدار ۳۰۰ میلیون دوز از اولین واکسین کشف شده‌ی کرونا

مذاکرات خرید اولین واکسین تأیید شده‌ی ضد کرونا، مابین کمیسیون اروپا و دو غول داروسازی جهان به نتیجه رسید.

بر طبق این قرارداد دو شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین و سانوفی در صورت تولید یک واکسین ایمن و کارآمد مقابل کووید-۱۹، امکان دسترسی تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به این واکسین فراهم خواهند کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها در صورت کشف و نتیجه بخش بودن واکسین کرونا، کمیسیون اروپا به نمایندگی از کلیه کشورهای عضو، طبق قرارداد حدوداً ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسین را خریداری خواهد کرد.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در این زمینه می‌گوید: «ما با چندین شرکت دیگر در حال مذاکرات در سطح پیشرفته هستیم».

وی اشاره کرد: « در حالیکه امروز نمی‌دانیم در نهایت کدامیک از واکسین‌ها به بهترین وجه کارا خواهند بود، اروپا بر اساس انواع مختلف فن‌آوری‌ها، سرمایه‌گذاری‌های متنوعی روی واکسین‌های امیدوارکننده دارد».

استلا کیریاکیدیس، کمیشنر بهداشت اتحادیه اروپا هم می‌گوید: «واکسین ایمن و کارا علیه کووید-۱۹ مطمئن‌ترین استراتژی خروج از بحران است».

کمیسیون اروپا معتقد است تا زمانیکه همه ایمن نباشند هیچ کس ایمن نخواهد بود. به همین منظور از تاریخ چهار مه ۲۰۲۰ در یک اقدام بین‌المللی برای دسترسی همگانی به آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسین‌های علیه ویروس کرونا حدود ۱۶ میلیارد یورو جمع آوری کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *