“AFC” سهمیه‌ لیگ قهرمانان آسیا تا ۲۰۲۲ را رسما اعلام کرد

به گزارش بخش ورزشی تمدن، کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه کشورهای عضو خود برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ را اعلام کرد.

طبق جدول اعلام‌شده از منطقه غرب آسیا، قطر و عربستان ۱+۳ سهمیه (سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) خواهند داشت، ایران و امارات ۲+۲ سهمیه (دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف) دارند، عراق ۲+۱ سهمیه (یک سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف) دارد و به ازبکستان ۱+۱ سهمیه (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) اختصاص داده شده است.

از منطقه غرب آسیا، اردن، هند، تاجیکستان و ترکمنستان یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف هم به کشورهای لبنان و سوریه داده شد.

برای منطقه شرق آسیا چین و ژاپن ۱+۳ سهمیه (سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) و به کره جنوبی و تایلند ۲+۲ سهمیه (دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف) اختصاص داده شد. استرالیا ۲+۱ سهمیه (یک سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف) دارد و به فیلیپین ۱+۱ (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) خواهد داشت.

برای کره شمالی، ویتنام، مالزی و سنگاپور هم با یک سهمیه مستقیم در منطقه شرق وارد لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد و هنگ‌کنگ و میانمار یک سهمیه پلی‌آف در نظر گرفته شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *