نوجوان ۱۷ ساله اهل فلوریدا، به اتهام هک حساب‌های توییتر بازداشت شد

گراهام ایوان کلارک ۱۷ ساله و دو مرد دیگر به اتهام هک گسترده حساب کاربری توییتر افراد سرشناس جهان و اخاذی از آنها روز جمعه بازداشت شد.

اتهام او و هم‌دستانش هک حساب‌های توییتر چهره‌های مشهور سیاست جهان، غول‌های فن‌آوری و شخصیت‌های هنری ذکر شده که در چهارشنه ۲۵ سرطان اتفاق افتاد و در طی این حملات بیش از ۱۳۰ حساب کاربری هک و به ارزش ۱۱۶ هزار دالر از طریق بیت‌‎کوین کلاهبرداری صورت گرفت.  

آسوشیتدپرس گزارش داد این نوجوان اهل فلوریدا با ۳۰ عنوان اتهام مختلف بازداشت شده و دو متهم دیگر به نام‌های میسون شپرد،۱۹ ساله اهل بریتانیا و نیما فاضلی، ۲۲ ساله از اورلاندو به‌طور جداگانه در دادگاه فدرال کالیفرنیا متهم شناخته شدند.

در این هک گسترده حساب شخصی افرادی چون؛ باراک اوباما، جو بایدن، کانیه وست، جف بزوس، ایلان ماسک، بیل گیتس، هک و حتی حساب‌های رسمی شرکت‌های اپل، اوبر و برخی بنگاه‌های بیت‌کوین هم در امان نماندند.

در یکی از این هک‌ها از حساب ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا پیامی به دیگر کاربران فرستاده شد که نوشته شده بود: «به این حساب یک بیت کوین بفرستید و ظرف یک روز دو بیت کوین پس بگیرید».

از این هک با عنوان یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین حملات هکری سال‌های اخیر توصیف می‌شود.

اسناد منتشر شده دادگاه نشان می‌دهد که چگونه ماموران فدرال هکرها را از طریق معاملات بیت‌کوین ردیابی کردند و به سابقه چت‌های آن‌ها دست یافتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *