اصابت یکی از ۱۴ موشک شلیک شده، به ارگ ریاست جمهوری

منابع در ارگ ریاست جمهوری افغانستان از برخورد یکی از ۱۴ موشک شلیک شده به ارگ و زخمی شدن شش نفر از قطعه تشریفات خبر می‌دهند. این موشک‌ها صبح امروز و در جریان برگزاری جشن یک‌صد ‌و ‌یکمین سالگرد استقلال افغانستان به نقاط مختلف شهر کابل برخورد کردند و باعث ایجاد خسارات مالی و رعب و وحشت در میان شهروندان کابل شد.

وزارت داخله کشور می‌گوید که این موشک‌ها از حوزه‌های ۸ و ۱۷ شهر کابل و از دو موتر شلیک شده‌اند. مقامات از برخورد این موشک‌ها به منازل مسکونی و برخورد یکی از موشک‌ها به ارگ ریاست جمهوری خبر دادند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که ۱۴ موشک به سمت حوزه‌های اول، دوم، دهم، شانزدهم و نهم که ارگ ریاست جمهوری، وزارت دفاع، بانک مرکزی، سفارت آمریکا، مقر فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان و شمار زیادی از وزارت خانه‌ها و منطقه دیپلماتیک وزیر محمد اکبرخان نیز در این مناطق شامل می‌شوند شلیک شده که در نتیجه‌ی برخورد حدودا ۱۰ نفر که شامل کودکان و زنان می‌شوند، زخمی شده‌اند. دو فرد مشکوک نیز از حوزه هفدهم شهر کابل در این ارتباط بازداشت شده‌‌اند.

کابل امروز بخاطر برگزاری مراسم تجلیل از جشن استقال افغانستان شاهد تدابیر شدید امنیتی بود و تمامی راه‌های منتهی به ارگ و مناطق حساس امنیتی به شدت تحت نظارت نیروهای امنیتی قرار داشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *