شش قومندان کلیدی داعش با ده‌ها تن از جنگحویان این گروه کشته شدند

پنتاگون کوچک با نشر اعلامیه ای در کابل،  از تلفات سنگین جنگجویان گروه داعش در عملیات‌های نظامی این وزرات در ولایت ننگرهار خبر داده است.
به گزارش ” شبکه تلویزیونی تمدن “وزارت دفاع می‌گوید در عملیات‌هایی که توسط نیروهای هوایی و زمینی در ولسوالی‌های ده‌بالا و کوت ولایت ننگرهار راه‌اندازی شده بود، در آن چهل و هفت تن از افراد گروه داعش کشته و بیست و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. وزارت دفاع می‌گوید که در میان افراد کشته شده شش تن از فرماندهان این گروه نیز شامل است. این وزارت از این فرماندهان به‌نام‌های عثمان ازبک، قاری عمران پنجابی، ذبیح‌الله چیچینی، قاری امان باجوری، ملا عبید‌الله اورکزی و قاری عزیزالله کنری یاد کرده است.
در این‌ عملیات‌ها مقداری از سلاح و مهمات این گروه نیز تخریب و از بین برده شده است.
وزارت دفاع از تلفات سنگین طالبان در ولسوالی دشت ارچی کندز نیز خبر داده است. به گفته این وزارت، در عملیاتی که توسط نیروهای قول اردوی ۲۰۹ شاهین راه‌اندازی شده بود، هجده تن از افراد طالبان کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.
هم‌چنین در ولسوالی‌های خواجه ‌بهاوالدین، درقد و ینگی قلعه ولایت تخار نیز پنج تن از افراد طالبان کشته و قریه‌های قل‌آباد، زدران، اندرابی‌ها، صافی‌ها، عمرخیل، ایلک‌جر، ایشان‌ها، بوریاباف ولسوالی ینگی قلعه از وجود افراد طالبان پاک‌سازی شده‌اند.
بر اساس یک خبر دیگر، نیروهای قوماندانی کنترول دروازه‌های کابل مربوط به معینیت مبارزه با مواد مخدر، سه قاچاق‌بر را در دروازه شمالی شهر کابل بازداشت کرده‌اند.
وزارت امور داخله با اعلام این خبر می‌گوید که این قاچاق‌بران ۴۴ کیلوگرام هیرویین را در داخل کفش‌های خود جاسازی کرده و می‌خواستند وارد شهر کابل بسازند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *