اعتراض کردهای منطقه در قبال سیاست‌های اردوغان

کردهای ترکیه، ایران، سوریه و عراق در یک گردهمایی اعتراضی در سلیمانیه عراق حملات هوایی ترکیه به مواضع نیروهای اتحادیه کارگری کردستان، پ‌ک‌ک را محکوم کردند. آنان می‌گویند در حالی‌که پ‌ک‌ک علیه داعش می‌جنگند، حکومت ترکیه چرا به نیروهای پ‌ک‌ک حمله می‌کنند؟

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این گردهمایی اعتراضی در پی حمله‌ی هوایی نیروهای ترکیه علیه نیروهای پ‌ک‌ک با حضور کردهای کشورهای منطقه در سلیمانیه عراق انجام شد. آنان که از کشورهای ترکیه، ایران، سوریه و عراق جمع شده‌بودند، علیه حکومت ترکیه و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان شعار دادند. مسعود بارزانی دیروز از نیروهای اتحادیه کارگران کردستان خواست که برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی ترکیه، از خاک کردستان عراق عقب‌نشینی کنند. کردهای معترض می‌گویند در حالی‌که پ‌ک‌ک علیه داعش می‌جنگند، ترکیه چرا به آن‌ها حمله می‌کند؟

” من تعجب می‌کنم که ترکیه چرا به نیروهای محبوب دفاعی ما حمله می‌کند. آن‌ها علیه داعش می‌جنگند. این به این معنا است که حکومت ترکیه از داعش حمایت می‌کند و با آن‌هایی می‌جنکند که علیه داعش هستند”

حکومت ترکیه در ۲۴ جولای، ۲ اسد، سلسله حملاتی را علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال عراق و مواضع پ‌ک‌ک و داعش در سوریه آغاز کرده. حملاتی که نخست وزیر ترکیه آن را جنگ علیه ترور توصیف کرده؛ اما عمده‌ی این حملات برمواضع نیروهای پ‌ک‌ک را بمباران کرده. شبه‌نظامیان اتحادیه کارگری کردستان سه

دهه است که با حکومت ترکیه در جنگ هستند. تاکنون ۴۰ هزار نفر در این جنگ کشته شدند.

به اساس گزارش رسانه‌های ترک طی ۹ روز گذشته در هشت مرحله حمله هوایی نیروهای ترکیه حدود ۴۰۰ نفر کشته شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *