فاینل لیگ قهرمانان اروپا| اولین قهرمانی برای پاری‌سن‌ژرمن یا ششمین قهرمانی برای بایرن

به گزارش بخش ورزشی تمدن، پرونده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ امشب (یکشنبه) با برگزاری بازی فاینل میان تیم‌های بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن در استادیوم لوژ شهر لیسبون بسته خواهدشد.

دو فاینلیست این رقابت‌ها یکی به دنبال کسب اولین قهرمانی و دومی برای ششمین قهرمانی خود در این دوره به مصاف هم خواهند رفت.   

 بایرن با شکست حریفانی چون چلسی، بارسلونا، لیون مسیر دشواری را تا رسیدن به فاینل این رقابت‌ها طی کرد و در آن سوی میدان هم پاری‌سن‌ژرمن، رقیبانی مثل بوروسیا دورتموند، آتالانتا و لایپزیگ را از پیش روی برداشت تا خود را به قهرمانی این رقابت‌ها نزدیک‌تر کند.

شاگردان توماس توخل با بالاترین انگیزه و با داشتن دو ستاره در خط حمله خود، نیمار و کیلیان امید رسیدن به پایانی خوش را در سر دارند. اما شاگردان هانس دیتر فلیک با ۴۲ گل زده، که شامل یک برد ۷ بر ۲ مقابل تاتنهام در مرحله گروهی و یک برد ۸ بر ۲ مقابل بارسلونا در یک چهارم نهایی می‌شود و داشتن مثلث روبرت لواندوفسکی، توماس مولر و سرژ گنابری حریفی سرسخت برای پاری‌سن‌ژرمن خواهند بود.

پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان چهل‌ویکمین فاینلیست لیگ قهرمانان اروپا، در صورت کسب پیروزی در بازی امشب می‌تواند به بیست‌و‌سومین تیم تاریخ تبدیل شود که این تورنمنت را فتح می‌کند. تنها افتخار اروپایی این تیم قهرمانی در جام در جام اروپا در سال ۱۹۹۶ است. همچنین با رخ دادن این اتفاق کیلیان امباپه مهاجم PSG می‌تواند به فهرست معدود بازیکنانی اضافه شود که در کارنامه افتخارات‌شان کسب مهمترین دستاوردهای فوتبال جهان یعنی قهرمانی در جام جهانی و لیگ قهرمانان را با هم دارند، افتخاری که حتی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هم موفق به کسب آن نشده‌اند.

در طرف مقابل بایرن مونیخ با کسب پیروزی تعداد قهرمانی‌هایش در لیگ قهرمانان را به عدد شش می‌رساند و از این حیث به طور مشترک در کنار لیورپول در رده سوم پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها قرار می‌گیرد. رئال مادرید با ۱۳ قهرمانی و میلان با هفت قهرمانی در رده‌های اول و دوم هستند.

تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن تا کنون هشت بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که تمامی آنها در مراحل گروهی لیگ قهرمانان اروپا بوده است. از این هشت بازی پنج پیروزی سهم پاری‌سن‌ژرمن و سه پیروزی سهم بایرن مونیخ بوده است.

۵ دسامبر ۲۰۱۷

بایرن مونیخ ۳ – پاری‌سن‌ژرمن یک

۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷

پاری‌سن‌ژرمن ۳ – بایرن مونیخ صفر

۱۸ اکتبر ۲۰۰۰

بایرن مونیخ ۲ – پاری‌سن‌ژرمن صفر

۲۶ سپتامبر ۲۰۰۰

پاری‌سن‌ژرمن یک – بایرن مونیخ صفر

۵ نوامبر ۱۹۹۷

پاری‌سن‌ژرمن ۳ – بایرن مونیخ یک

۲۲ اکتبر ۱۹۹۷

بایرن مونیخ ۵ – پاری‌سن‌ژرمن یک

۲۳ نوامبر ۱۹۹۴

بایرن مونیخ صفر – پاری‌سن‌ژرمن یک

۱۴ سپتامبر ۱۹۹۴

پاری‌سن‌ژرمن ۲ – بایرن مونیخ صفر

ترکیب احتمالی

پاری‌سن‌ژرمن: ریکو، کرر، تیاگو سیلوا، کیمپمبه، برنات، وراتی، مارکینیوش، هررا، دی‌ماریا، نیمار و امباپه.

غایبان احتمالی: گوئیه، کورزاوا و ناواس (هر سه مصدوم).

بایرن مونیخ: نویر، کیمیش، سوله،‌ آلابا، دیویس، گورتزکا، تیاگو، پریشیچ، مولر، گنابری و لواندوفسکی. غایبان احتمالی: بواتنگ و پاوار (هر دو مصدوم).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *