آنجلا، خطاب به عامل تیراندازی نیوزیلند، در زندان به «زیبایی و تنوّع بشری» فکر کن

آنجلا،‌ دخترِ لیندا آرمسترانگ، قربانی ۶۵ ساله مسلمانی‌ که در تیراندازی به مسجد لینوود در کشور نیوزیلند، کشته شد، خطاب به برنتون تارنت، عامل تیراندازی با انگیزهٔ نژادپرستانه به نمازگزاران، از او خواست که در زندان در مورد «زیبایی و تنوّع بشری» و آزادی که خواسته نابودش کند، فکر کند.

دختر  این قربانی مسلمان، به تارنت گفت: «تو مادرم،‌ و محبّت و قوّت او را از من گرفتی. دلم برای مادرت می‌سوزد. اما هیچ شفقتی نسبت به تو ندارم».

او خطاب به محکمه ادامه داد: «او در قفس اسیر می‌ماند ولی مادر من آزاد است. پس من از تارنت می‌خواهم باقی عمرش را به زیبایی و حیاتی بیندیشد که در تنوّع (بشری) هست، و نیز به آن آزادی که خود می‌خواست منحرف و نابودش کند».

کایرون گاس یکی دیگر از بازماندگانِ‌ قربانیان در روز دوم دادگاه دربارهٔ تارنت گفت که او با این اقدامش «معصومیت ملّت ما را دزدید.»

برنتون تارانت ۲۹ ساله، متهم به ارتکاب عمل تروریستی و قتل ۵۱ نفر در جریان حمله مسلحانه به دو مسجد، النور و لینوود در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، در حالی که تصویر این قتل‌عام را بصورت زنده از حساب فیس‌بوکش نشر می‌کرد، است.

او وکیل مدافع نخواسته و پروسه دفاع را خودش پبش خواهد برد. حکم قتل عمد در کشور نیوزلند، حبس‌ابد است و قاضی صلاحیت این را دارد که حق فرجام‌خواهی و یا طلب بخشش در آینده را از محکوم به حبس‌ابد را بطور کامل و همیشگی، صلب کند.

در این تیراندازی تروریستی، ۴۰ نفر هم زخمی شدند که تا به امروز، این حمله مرگبارترین رویداد تروریستی کشور نیوزیلند به شمار می‌رود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *