آغاز مرحله آزمایش بالینی بین‌المللی، برای ۴ واکسین کرونا ساخت چین

خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان کشور چین، از آغاز مرحله تست بالینی (فاز سوم)، ۴ واکسین ساخت چین در بیرون از مرزهای این کشور خبر داد.

بر اساس مکانیسم مشترک پیشگیری و کنترل همه گیری ویروس کرونا، از آنجایی که پاندمی کرونا در چین تحت کنترل بوده است، این کشور دیگر شرایط آزمایش بالینی در مقیاس بزرگ را ندارد ، بنابراین تمام آزمایشات مرحله ۳ در خارج از کشور انجام می‌شود.

بر این اساس چهار کاندید واکسن کووید ۱۹ چینی آزمایش‌های بالینی بین‌المللی فاز ۳ را آغاز کرده‌اند، انتظار می‌رود دور اول واکسیناسیون در اوایل ماه سپتامبر به پایان برسد و نتایج داده‌های اولیه در ماه نوامبر جمع‌آوری شود.

روند سنجش در فاز ۳، معمولاً تست هزاران نفر با واکسین مورد نظر است تا ایمنی و اثر بخشی آن بررسی و در صورت جواب‌دهی مثبت، باعث تأیید دارو برای تولید انبوه آن می‌شود.

گروه ملی بیوتک چین (CNBG)دو واکسین غیر فعال کووید نوزده خود را برای فاز ۳، در برخی از کشورهای خاورمیانه و امریکای جنوبی بر روی بیش از ۳۰ هزار نفر تست خواهد کرد.

بر طبق قانون ارزیابی بالینی واکسین‌ها که اخیراً توسط سازمان ملی داروهای پزشکی منتشر شده است، هر واکسین بعد از گذراندن تست بالینی و تأیید از سوی این نهاد، باید حداقل شش ماه مصونیت را برای مصرف کننده فراهم سازد.

هم اکنون بیش از ۲۵ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۹۳ نفر در سراسر جهان میتلا به ویروس کرونا هستند و تا بحال ۸۵۲ هزار و ۴۸۸ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۸۰۰ نفر هم صحت‌یاب شده و دنیا همچنان منتظر کشف واکسینی بر ای خلاصی از این پاندمی همه‌گیر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *