بیانیه شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان

شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان در مورد برگزاری مراسم دهه محرم و عاشورای حسینی بیانیه‌ای را صادر نموده که توجه شمارا به متن کامل آن جلب می‌کنیم.

 بسم الله الرحمن الرحیم

” إنّ الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه “

امسال تجلیل از قیام و شهادت امام حسین (ع) و فرزندان و یاران فداکارش در افغانستان عزیز در حالی صورت گرفت که از یک طرف تهدیدات امنیتی و از طرف دیگر به‌خاطر نگرانی از گسترش ویروس کرونا، هشدارهای جدی به مردم سوگوار داده شده بود.

اما به لطف و عنایت الهی، با مدیریت شورای عالی تنظیم امور دینی، تدابیر و اقدامات همه جانبه مسئولین و منسوبین ارگان‌های امنیتی، تلاش‌های شبانه روزی کمیسیون عالی هماهنگی امنیتی و بیداری و هوشیاری مردم عزیز به‌خصوص جوانان ارجمند، محرم امسال با معنویت، شکوه و عظمت کم نظیر، در فضای کاملا امن برگزار گردید.

شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان وظیفه خود می‌داند که به پاس خدمات انجام شده، از جانب رئیس جمهور و معاون محترم شان استاد دانش به‌خاطر سخنرانی‌های راهگشا و پر محتوا و دستورات و هدایات جدی و صریح ایشان به ادارات مربوطه و نیز از مقامات عالی رتبه شورای امنیت، وزارت دفاع ملی، وزارت امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت صحت عامه و تمام افراد و پرسونل ادارات متذکره به‌پاس اقدامات و زحمات صادقانه شبانه روزی شان قدردانی نماید. همچنین از علما و خطبای گرانقدر، کمیسیون عالی هماهنگی امنیتی، مسئولین هیئت‌های عزاداری و جوانان و از تمام ملت مسلمان به‌خاطر حضور پرشور در صحنه و رعایت تمام دستورات و توصیه‌های لازمه صمیمانه تشکر و قدردانی می گردد.

خداوند از همه قبول فرماید و بر توفیقات‌شان در راه خدمت به دین اسلام، ملت مسلمان و کشور اسلامی افغانستان بیفزاید.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *