اتهام فروش «ویزای طلایی» اروپا به افراد مفسد و مجرم، توسط قبرس

بر اساس اتهاماتی تازه بر دولت قبرس، مبنی بر فروش حق اقامت و شهروندی با استفاده از ویزای طلایی اروپا، این کشور متهم به در اختیار گذاشتن این ویزا به افرادی که فعالیت‌های مجرمانه، پرونده فساد و پولشویی دارند، شده است.

این تحقیقات که توسط شبکه الجزیره انجام شده نشان می‌دهد که ۱۴۰۰ نفر به همراه ۱۱۰۰ نفر از اعضای فامیل‌شان بر طبق برنامه سرمایه‌گذاری در ازای حق شهروندی در قبرس بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ این ویزا را دریافت کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات سایت ویزای شنگن ۳۰ نفر از این افراد با اتهاماتی چون فعالیت‌های غیرقانونی و ۴۰ نفر دیگر هم افراد سیاسی سرشناش هستند.

در میان این اسامی، نام رئیس سابق شرکت «گازپروم» روسیه ” نیکولای گورنوفسکی ” که متهم به فساد مالی و تحت تعقیب دولت روسیه است و هم‌چنان میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس افغانستان نیز در گزارش الجزیره دیده می‌‎شود که پاسپورت اروپایی‌ را نه فقط برای خودش بلکه برای همسر و سه دخترش خریداری کرده است.

دارنده ویزای طلایی اروپا، می‌تواند در تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا کار، سفر و زندگی کند و هر شخصی از سراسر جهان می‌تواند این ویزا را با سرمایه‌گذاری ۲.۱۵ میلیون یورو در کشور قبرس به دست آورد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *