با مرگ دو بیمار در شبانه‌روز گذشته، تعداد قربانیان کرونا در کشور به ۱۴۷۲ نفر رسید

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز جمعه (۱۸ میزان) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۴۴۷ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۷۷ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، هرات، تخار، قندوز، بغلان و لوگر به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۹ هزار و ۶۹۳ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، هیچ گزارشی از بهبودی افراد مبتلا به ثبت نرسیده و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور در عدد ۳۳ هزار و ۵۸ نفر ثابت باقی مانده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۱ ‌هزار و ۴۷۲ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۳۶,۸۳۲,۵۵۳ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۰۶۸,۰۴۸ نفر قربانی این ویروس و ۲۷,۷۰۸,۹۰۶ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۷,۸۳۸,۶۱۵ نفر مبتلا و ۲۱۷,۸۱۷ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۶,۹۰۸,۶۰۳ مبتلا و با ۱۰۶,۵۵۲ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با بیشتر از ۳۷۰ نفر و ایران با بالاتر از ۲۱۰ نفر و روسیه با ۲۰۱ نفر قربانی در طول یک شبانه‌روز بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *