انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| اکوادور ۶ بار دروازه کلمبیا را گشود / شیلی ۲ بر یک به ونزوئلا باخت

به گزارش بخش ورزشی تمدن، در آغاز چهارمین دور از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آمریکا جنوبی، بامداد امروز چهارشنبه (۲۸ عقرب) ۲ دیدار برگزار شد که در یکی از آنها تیم ملی اکوادور میهمان خود کلمبیا را با نتیجه ۶ بر یک در هم کوبید.

روبرتو آربولدا دقیقه ۷، آنخل منا دقیقه ۹، مایکل استرادا دقیقه ۳۲، ژاویر آرئاگا در دقیقه ۳۹ و خامس رودریگس در دقیقه ۵۴+۱ وقت‌های اضاف نیمه اول برای کلمبیا (پنالتی)، گونسالو پلاتا دقیقه ۷۸، ارویس استوپینیان در دقیقه ۹۰+۱ ششمین گل اکوادر را وارد دروازه کلمبیا کرد.  

در بازی همزمان تیم ملی ونزوئلا موفق شد میهمان خود شیلی را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. لوئیز ماگو در دقیقه ۹ ونزوئلا را پیش انداخت اما آرتورو ویدال در دقیقه ۱۵ گل تساوی را به شیلی به ثمر رساند. با این حال سالومون روندون در دقیقه ۸۱ گل پیروزی‌بخش تیم ملی ونزوئلا را رقم زد.

با این نتایج، تیم ملی فوتبال اکوادور ۹ امتیازی شد و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به برزیل در رده دوم جدول قرار گرفت. کلمبیا هم با ۴ امتیاز و به خاطر منفی شدن تفاضل گلش به رده هفتم سقوط کرد. شیلی هم با قبول شکست با ۴ امتیاز در رده ششم باقی ماند اما ونزوئلا با کسب اولین ۳ امتیازش به رده هشتم صعود کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *