دیدار رئیس‌جمهور غنی با مقام‌های نظامی پاکستان و بریتانیا

بر اساس خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری منتشر شده است، جنرال مرنیک کارتر، رئیس ستاد ارتش بریتانیا و جنرال قمر جاوید باجوا، همتای پاکستانی وی که بطور همزمان وارد کابل شده بودند با رئیس جمهور غنی در ارگ ریاست جمهوری دیدار کردند.

در خبرنامه آمده است که این دیدار قبل از چاشت روز دوشنبه (۲۰ ثور) صورت گرفته و طرفین در مورد روند صلح افغانستان، رابطه‌ی افغانستان و پاکستان، نقش پاکستان در روند صلح و ختم خشونت‌ها در افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار رئیس‌جمهور غنی نقش کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان در برقراری صلح و تأثیرگذاری این کشور بر طابان را «بسیار مهم» خوانده است. به‌گفته‌ی او، افغانستان و پاکستان به‌عنوان دو همسایه به جز احترام متقابل، حسن همجواری و همکاری اقتصادی، دیگر راهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه جنگ افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تأکید طالبان بر راه‌حل نظامی برای مردم غیرقابل پذیرش است. وی تأکید کرده است که مردم افغانستان خواستار “صلح عادلانه و پایدار از طریق بحث و گفت‌وگو” هستند.

رئیس‌جمهور غنی در ادامه ثبات دو کشور را با هم‌دیگر مرتبط دانسته و خواستار نقش موثر و صادقانه‌ی پاکستان در زمینه‌ی تأمین صلح عادلانه و پایدار در افغانستان شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *