نگرانی‌ها از جدا شدن ولسوالی مالستان از تشکیلات اداری غزنی و انتقال آن به دایکندی

باشندگان ولسوالی مالستان ولایت غزنی از جدا شدن تشکیلات اداری این ولسوالی و انتقال آن به ولایت دایکندی ابراز نگرانی می‌کنند.

آنان دلیل نگرانی شان را طولانی و صعب‌العبور بودن راه به ویژه در فصل زمستان دانسته و طی دیدار با والی غزنی از او خواستند، که جلو این اقدام حکومت را بگیرد. درهمین حال، والی غزنی نیز حمایت اش را از این خواست باشندگان مالستان اعلام کرد. 

ولسوالی مالستان با مساحت ۱۷۵۰ کیلومتر مربع در غرب ولایت غزنی موقعیت داشته و فاصلۀ آن تا مرکز این ولایت  حدود ۶ ساعت راه است. پس از سقوط دولت پیشین، این ولسوالی از بدنۀ غزنی جدا شده و مربوط ولایت دایکندی شناخته شد؛ موضوعی که نگرانی باشندگان آن‌ را بر انگیخته است.

از سویی هم هیئتی از سوی مردم مالستان اعزام شده و در تقلای پیدا کردن راه حل برای این چالش بر آمده اند. آنان در اولین حرکت با والی غزنی دیدار کرده و از او خواستند تا در این راستا در کنار آنان باشد؛ خواستی که والی غزنی نیز به آن چراغ سبز نشان داد.

از جانب دیگر باشندگان مالستان مدعی‌اند که این ولسوالی چه مربوط غزنی باشد یا دایکندی فرق نمی‌کند اما چیزی که سبب نگرانی آنان شده طولانی و صعب‌العبور بودن راه و همچنین نبود امکانات در این مسیر می ‌باشد.

با این حال آگاهان نیز این حرکت دولت را نادرست خوانده و مدعی اند که اقدام این چنینی ضربۀ بزرگی را بر پیکرۀ تشکیلات اداری ولایت غزنی وارد خواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *