مردم هرات، در پیوند به حملات اخیر بر مساجد به سرک‌ها ریختند

صدها تن از مردم ولایت هرات صبح امروز با تجمع در مقابل ساختمان ولایت هرات، به ترور علما و حمله بر مساجد واکنش نشان دادند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “، آنان ضمن سر دادن شعارهای “مرگ بر منافق و مرگ بر تروریست” در صحبت‌های خود از دولت خواستند که به صورت واقعی عاملان این قضایا را مورد پیگرد و بازداشت قرار دهد.
حجت اسلام والمسلمین احمدعلی جبرئیلی در سخنان خود در این همایش گفت: دشمنان اسلام با هدف ایجاد نفاق و اختلاف میان شیعه و سنی دست به اَعمال تروریستی و خون بار می‌زنند اما مردم مسلمان افغانستان و به خصوص هرات دارای درک و آگاهی بالایی می‌باشند.
وی اشاره داشت که علمای دینی به دلیل اینکه ایجادگر وحدت اسلامی در میان جامعه هستند، مورد حملات گروه‌های تروریستی و نفاق انداز قرار می‌گیرند.
از سویی دیگر داکتر مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات در این برنامه بیان کرد: مردم هرات تاکنون تا حد بالایی خویشتن‌داری کرده و می‌دانند که این چنین رویدادها، نمی‌تواند تا باعث شکاف میان مردم شود.
او تاکید دارد که شیعیان و اهل سنت برادران یکدیگر بوده و حلقات تروریستی و تکفیری، دشمن این برادری می‌باشند.
اما به بیان شماری از مردم نیروهای امنیتی تا کنون به خوبی نتوانسته‌اند تا از بروز این چنین رویدادها جلوگیری کنند و یا عاملان ترور علما و حملات انفجاری بر مساجد را به دام بیاندازند.
از جانبی دیگر والی هرات رویدادهای تروریستی اخیر را منتصب به گروه‌های تکفیری و نفاق اندازی دانست که در تمام جهان دست به خونریزی مردم می‌زنند.
محمدآصف رحیمی می‌گوید: نیروهای امنیتی به صورت شبانه روزی در حال کار هستند تا مسببان حملات تروریستی اخیر را دستگیر کنند و تا کنون تعدادی را هم به دام انداخته‌اند.
او در کنار این اشاره کرد با درنظرداشت اینکه هدف دشمنان اسلام و افغانستان ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی است، مردم با حفظ وحدت و همبستگی خود نگذارند که این نقشه‌های شوم عملی شود.
اما معترضان با وجود این صحبت‌ها هم هشدار دادند در صورت اینکه حملات بر مساجد و علمای دینی در زودترین فرصت ریشه کن نشود، دست به اعتراض و اعتصاب‌های بزرگی خواهند زد.
این اولین اعتراض مردمی هرات نسبت به این گونه قضایا در سال جاری است.
از حدود سه سال پیش به این طرف ترور علمای دینی در غرب کشور به صورت پیاپی آغاز شده است.
یکی از برجسته‌ترین این رویدادها، ترور حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله نجفی، از روحانیون سرشناس در هرات بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *