تحویل دومین محموله کمک‌های بشردوستانه چین به حکومت افغانستان

در روزگاری که ابر سیاه گرسنگی و فقر همچنان بر مردم سایه افکنده. خبر کمک‌هایی هرچند اندک کشورهای جهان، حداقل دلخوشی چند روزه‌‌ای برای این شهروندان است.

چین در ادامه کمک‌های غیرپولی‌اش به افغانستان، امروز دومین محموله کمکی مواد غذایی و البسه را به حکومت افغانستان تحویل داد. سفیر چین در افغانستان با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور گفت، مردم افغانستان در وضعیت بد بسر می‌برند و چین همواره برای همدردی با مردم رنج‌دیده افغانستان در کنار این کشور حضور خواهد داشت.

سفیر چین در افغانستان:

” من فکر می‌کنم که مردم افغانستان در یک حالت دشواری بسر می‌برند و با آمدن فصل زمستان وضعیت برایشان دشوارتر می‌شود. چین بعنوان همسایه، دوست و شریک خوب به افغانستان، همواره به این کشور کمک کرده و کمک‌ها را بیشتر خواهد ساخت. “

مسئولین حکومت هم با قدردانی از چین، خطاب به جامعه جهانی گفتند، برای رهایی افغانستان از منجلاب اقتصادی، ذخایر منجمدشده بانکی افغانستان را آزاد سازند.

گذشته از موضوع رسیدن کمک‌ها به کشور، توزیع کمک‌ها اما بحثی کاملأ جدا است. به گفته شماری از شهروندان، این کمک‌ها با هدف خاص و در مناطق خاص صورت می‌گیرد. در حالیکه نیازمندان واقعی هر روز در پایتخت و ولایات نیازمندتر می‌شوند اما از توزیع کمک برای آنان خبری نیست.

با اینحال، اقتصاد افغانستان هر روز متزلزل‌تر شده و کمک‌های نقدی از نیازمندی‌های اساسی کشور است اما جهان همچنان به کمک‌های غیرنقدی‌شان به افغانستان ادامه داده‌اند. موضوعی که به عقیده آگاهان اقتصادی، تاثیرات کوتاه مدتی خواهد داشت.

این درحالیست که پیش ازین سازمان جهانی غذا از فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده و گفته بود، ۲۴ میلیون انسان در افغانستان در معرض تهدید جدی این فاجعه قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *