ایران – آغاز مرحله دوم طرح واکسیناسیون مهاجرین افغانستانی فاقد مدرک

مرحله دوم طرح واکسیناسیون مهاجرین فاقد مدرک در ایران همچنان جریان است. در این طرح که با مشارکت وزارت‌های داخله و صحت ایران انجام می‌شود،  تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن از اتباع افغانستانی تازه مهاجر یا  فاقد مدارک شناسایی معتبر، تثبیت هویت گردیده و جهت دریافت واکسین کووید – ۱۹ به مراکز صحی ایران معرفی شده‌اند .

در این طرح، تمامی مهاجرین که به تازگی وارد ایران شده‌اند و یا از سال‌ها قبل در این کشور حضور داشته، اما فاقد مدارک شناسایی معتبر هستند، پس از طی مراحل ثبت و تایید می‌توانند واکسین دریافت نمایند .

مسئولین؛ انجام این طرح را در راستای دستورات مقامات صحی ایران در خصوص پوشش حداکثری واکسیناسیون برای تمامی افراد حاضر در این کشور اعلام کردند.

گفته شده تمامی افراد بالای سن ۱۲ سال که یکی از برگه‌های هویتی افغانستان شامل تذکره یا پاسپورت را داشته باشند یا از سوی دو نفر از اتباع دارای مدارک معتبر تایید هویت شوند، می‌توانند معرفی‌نامه واکسین را دریافت کنند.

براساس اعلام مدیران امور اتباع وزارت داخله ایران، تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر از اتباع فاقد مدارک در این طرح شناسایی و پس از نوبت‌دهی و تثبیت هویت جهت تزریق واکسین کوید نوزده به مراکز صحی معرفی شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *