تلاش سازمان ملل برای آغاز برنامه ۸ میلیارد دالری کمک و ارائه خدمات در افغانستان

سازمان ملل متحد قصد دارد تا برنامه جدید ۸ میلیارد دالری کمک و خدمات را در افغانستان آغاز کند.

وال استریت ژورنال گزارش داده که قرار است این برنامه در سال آینده میلادی روی دست گرفته شود و بر احیای سیستم‌های حکومت و خدمات اجتماعی متمرکز خواهد بود.  

درهمین حال، وزیر خارجه آلمان می‌گوید که با شرکای بین‌المللی کار می‌کند تا کمک‌های بشردوستانه به افغانستان برسد و از بحران بشری در این کشور جلوگیری شود.

در ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان، سازمان ملل متحد اجرای برنامه ۸ میلیارد دالری کمک و خدمات را برای افغانستان در سال آینده میلادی روی دست می‌گیرد.

وال استریت ژورنال گزارش داده، این برنامه فراتر از ماموریت بشردوستانۀ فعلی این سازمان است که بر احیای سیستم‌های حکومتی و خدمات اجتماعی متمرکز خواهد بود.

گفته شده، برنامه جدید از تهیه غذا برای کودکان در مکاتب گرفته تا ایجاد شغل و یافتن راه‌هایی برای پرداخت پول برق وارداتی به همسایه‌های افغانستان را شامل می‌شود. از سویی هم، معاون نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان نیز چنین گفته است.

رامز اکبروف؛ معاون نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان: “یک انسان به چیزی بیش از یک لقمه نان نیاز دارد، به عزت و امید نیاز دارد. مهم است از سیستم‌ها حمایت شود تا دستآوردهای سال‌های گذشته از دست نروند”

درهمین حال، وزیر خارجه آلمان نیز می‌گوید، با شرکای بین‌المللی کار می‌کند تا کمک‌های بشردوستانه به افغانستان برسد و از بحران بشری در این کشور جلوگیری شود. به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود که ۲۴ میلیون تن در افغانستان برای زنده ماندن در زمستان به کمک نیاز دارند.

آنالینا بربوک؛ وزیر خارجه آلمان:

“در مقابل چشمان ما، افغانستان به سمت بدترین فاجعه انسانی روان است. سکتورهای بزرگ اقتصادی سقوط کرده و بسیاری از مردم گرسنه هستند. وقتی آگاه می‌شوی که خانواده‌ها از ناچاری دختران خود را می‌فروشند تا غذا بخرند به سختی می‌توان آنرا تحمل کرد.

همزمان با این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز، نگرانی عمیقش را در مورد وضعیت بشری در افغانستان ابراز کرده و گفته، او و دیگر مقام‌های ناتو از متحدین این پیمان نظامی خواسته‌اند که کمک‌ها را به مردم افغانستان از طریق نهادهای ملل متحد و دیگر نهادهای امدادرسان بین‌المللی فراهم کنند. این درحالیست که پیش از این، برنامه جهانی غذا هشدار داده بود که افغانستان درآستانه بحران بشری قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *