متهم شدن دوباره ولادیمیر پوتین به ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین

۵ هفته جنگ در اوکراین؛ از ویران شدن شهرها تا آواره شدن میلیون‌ها اواکراینی و حالا هم قتل عام دسته جمعی غیرنظامیان توسط عساکر روس!

هرچند آمار دقیق از تلفات غیرنظامیان هنوز منتشر نشده اما قتل عام بیش از ۳ صد نفر در شهر بوچا بسیار وحشتناک خوانده شده است. قتل عام غیرنظامیان با واکنش‌های تند جهانی روبرو شده است.

جو بایدن رییس جمهور امریکا برای بار دوم پوتین را به جنایت جنگی متهم کرد و گفت او باید محاکمه شود، بایدن گفت: “بسیاری از من انتقاد کردند که پوتین را جنایتکار جنگی خواندم که در واقع جنایتکار جنگی است. او باید محاکمه شود و تحریم‌های بیشتری به خاطر جنایات انجام شده در اوکراین علیه روسیه وضع شود.”

روسیه اما قتل عام غیرنظامیان را رد کرده است، سرگی لاوروف گفته این صحنه سازی های است که ازسوی اوکراین صورت گرفته است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوراوکراین که روز گذشته از شهر بوچا دیدار کرده می‌گوید، مسکو تلاش دارد که نشانه‌های از جرایم جنگی در اوکراین را نابود کند، ولادیمیر زلنسکی گفت: “باید هوشیار باشیم که بعد از افشای کشتار جمعی غیرنظامیان در منطقه کی‌یف، اشغالگران ممکن است نگرش متفاوتی در مورد جنایات خود در نقاط مختلف کشور در پیش بگیرند. آنان از هم از اکنون عملیاتی دروغین برای پنهان کردن گناه خود در کشتار جمعی در ماریوپول را آغاز کردند.”

حالا قرار است شورای امنیت سازمان ملل با تشکیل جلسه‌ای وضعیت اوکراین را بررسی کند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هم قرار است در این نشست در مورد وضعیت اوکراین سخنرانی کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *