بحران اوکراین – محاصره صدها سرباز اوکراینی در ماریوپول

ماریوپول؛ شهر که در محاصره نظامیان روسیه قرار دارد، نه روزها که هفته‌ها

به تازگی روسیه اما از شماری سربازان که در برابر نیروهای روسی مقاومت می‌کنند خواسته تسلیم شوند. گفته شده که شمار سربازان اوکراینی در یک کارخانه فولاد سازی گیر مانده‌اند. وزارت دفاع روسیه در بیانیه گفت:

“اگر این سربازان شرایط روسیه برای تسلیم شدن را بپذیرند، نیروهای روسی در ساعت ۶ صبح پرچم‌های سرخ را بلند می‌کنند و در مقابل سربازان اوکراینی هم باید پرچم سفید را در اطراف کارخانه فولاد سازی به اهتزاز درآورند.”

به گفته روسیه در صورت تسلیمی این سربازان مطابق کنوانسیون جینوا با آنان برخورد خواهد شد.

حالا به نظر میرسد سربازان که در کارخانه فولادسازی گیرمانده‌اند تنها گروپ از سربازان باقی مانده اوکراین در این شهر باشد.

روسیه چندی قبل نیز از تسلیم شدن ۱۵۰۰ سرباز  اوکراینی در این شهر خبر داده بود اما از آن زمان تاکنون از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اما به روسیه هشدار داده، در صورت که این سربازان سر به نیست شوند مذاکرات صلحی در کار نخواهد بود، رئیس جمهور اوکراین اوفزد:

“اگر روسیه سربازان اوکراین در ماریوپول را سر به نیست کند، جایی برای ادامه مذاکرات صلح باقی نمی‌ماند.”

این درحالی است که رئیس جمهور اوکراین اخیرا از کشته شدن حدود ۳ هزار سرباز اوکراین خبر داده بود. با اینحال، وضعیت بشری در اوکراین بخصوص در شهرماریوپول وخیم گزارش شده است.

در سوی دیگر روسیه، به تازگی برای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و شمار از مقام‌های دولتی این کشور محدودیت سفر به روسیه وضع کرده است.

در اقدام دیگر، اتحادیه اروپا از وضع تحریم‌های تازه بر روسیه خبرداده است. اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفته، تحریم‌های جدید علیه روسیه بخش بانکی و انرژی این کشور را هدف قرار خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *