بلخ – اعلام حمایت علما و مردم از شورای علمای شیعه افغانستان

علما، مردم و شوراهای علمای شیعه و اخوت ولایت بلخ می‌گویند، از تصامیم و فیصله‌های شورای علمای شیعه مرکز حمایت می‌کنند.

آنان می‌گویند، شورای علمای شیعه، بعنوان بزرگترین مرجع دینی و تصمیم‌ گیری‌های جامعه تشیع افغانستان به‌حساب می‌آید و در کنار این شورا قرار دارند.

شورای علمای شیعه افغانستان حدود دو دهه پیش از امروز، توسط تلاش‌های بی‌وقفه آکادمیسین کشور، حضرت آیت‌الله‌العظمی محسنی (رح) برای انسجام، هماهنگی و حل مشکلات دینی، اجتماعی و حقوقی جامعه افغانستان ایجاد شد.

این شورا با اندک زمان به نماد هویت مذهبی جامعه تشیع تبدیل و به‌عنوان یکی از میراث‌های ماندگار معلم افغانستان، حضرت آیت‌الله‌العظمی محسنی (رح) ثبت تاریخ افغانستان شد.

شورای علمای شیعه، امروز بعنوان بزرگترین مرجع دینی و تصمیم گیری‌های جامعه تشیع افغانستان به‌حساب می‌آید، بویژه بعد از تحول اخیر سیاسی در کشور، علما و مردم می‌گویند، در کنار شورای علمای شیعه قرار دارند و از موضع این شورا در تمامی امورات حمایت می‌کنند. برخی از علما نیز بر اخوت هرچه بیشتر میان مذاهب باهم برادر در کشور تاکید می‌ورزند.

از سویی‌هم، رئیس ارشاد، حج و اوقاف ولایت بلخ می‌گوید، مردم افغانستان ملت واحد بوده، سنی و شیعه هر دو برادر و برابر است و حفاظت از جان، مال و آبروی هر شهروند این کشور از مکلفیت‌های دولت می‌باشد.

علما و شهروندان مزارشریف همچنین نقش و جایگاه علما را در تحکیم پایه‌های وحدت و برادری درکشور مهم می‌خوانند.

آنان خواهان توجه دولت به جامعه روحانیت در کشور شده می‌گویند، از موضع علما، بخصوص شورای علمای شیعه افغانستان حمایت می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *