غزنی – بررسی و نظارت مکاتب از سوی ریاست امر به معروف

ریاست امر به معروف ولایت غزنی در یک اقدام تازه روند بررسی و نظارت از مکاتب را آغاز کرده است. مسئولین این اداره، هدف از این اقدام را ایجاد نظم در مکاتب خوانده اعلام کردند، که این روند تا ختم آخرین مکتب در غزنی ادامه خواهد یافت. 

خبرها حاکی از آن بود که در شماری از مکاتب، دانش‌آموزان به صورت درست تربیه نمی‌شوند. این ادعای مسئولین امر به معروف ولایت غزنی است.

موضوع که سبب شده تا آنان هیئتی را برای بررسی و کنترل مکاتب اعزام کنند. هئیت، آغاز کار شان را از لیسه عالی سنایی کلید زده و نتیجۀ بررسی‌های شان از این مکتب را نیز مثبت اعلام می‌کنند.

مسئولین مکاتب هرچند از این حرکت استقبال می‌کنند، اما امیدوارند که هئیت اعزامی در کنار بررسی درسی و انظباطی، مشکلات معارف را نیز حل کنند. از کمبود اساتید مسلکی گرفته تا نبود کتاب و صنوف درسی.

از سوی‌هم، دغدغۀ دیگر شماری از آموزگاران را مسدود ماندن مکاتب دخترانه تشکیل می‌دهد. آنان با اشاره به اهمیت علم‌آموزی زنان و دختران از حکومت می‌خواهند هرچه زودتر درهای مکاتب را به روی دختران بازگشایی نماید. 

با اینحال قرار است هئیت اعزامی ریاست امر به معروف غزنی تمامی مکاتب در این ولایت را بررسی، نظارت و ارزیابی نموده و مواردی را که از نظر آنان نادرست به نظر برسد، اصلاح کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *