اظهارات تازه معاون وزارت خارجه امریکا در مورد حکومت افغانستان

از تقلای کابل برای کسب مشروعیت جهانی تا پاسخ منفی واشنگتن!

بتازگی، دونالد لو، معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفته، بسیار زود است تا درباره به‌رسمیت شناختن حکومت فعلی افغانستان غور شود، دونالد لو گفت:

“فکر کنم که در واقع اجماع جهانی، به شمول مسکو، بیجینگ و ایران در این زمینه وجود دارد و آن اینکه بسیار زود است که در مورد به رسمیت شناختن طالبان فکر شود.”

این مقام وزارت خارجه امریکا در ادامه گفت، باید با مقام‌ها در افغانستان کار نماییم تا جهان بهتری برای مردم افغانستان ایجاد کنیم. دونالد لو در این مصاحبه گفت، مهم است که همۀ با هم کار کنیم تا مسئولان فعلی افغانستان به حرکت در مسیر سازنده ترغیب شوند. او در ادامه از اعمال محدودیت‌ها در افغانستان نیز انتقاد کرد، معاون وزارت خارجه امریکا افزود:

“آنان طالبان نمی‌توانند که خواست خودشان را بر میلیون‌ها افغان تحمیل کنند”

آگاهان امور اما به این باورند، در صورتی که کابل مشروعیت جهانی را کسب نکند، وضعیت ازین هم بدتر خواهد شد و افغانستان بیشتر در انزوا خواهد رفت.

با اینحال، بتازگی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر حکومت در پیام عیدی خود گفته، آنها خواهان روابط خوب با امریکا و جامعه جهانی هستند. رهبر حکومت بار دیگر تاکید کرده که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه سایر کشورها نخواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *