تاکید شورای امنیت سازمان ملل به فرستادن کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه

تاکید شورای امنیت سازمان ملل به ارسال کمک‌های بیشتری بشردوستانه به سوریه؛ کمک‌های که می‌تواند جان هزاران سوری را نجات دهد.

دو کشور ایرلند و ناروی طرحی را برای فرستادن کمک‌های بشردوستانه به سوریه از مسیر باب‌الحوا که در مرز میان ترکیه و سوریه موقعیت دارد پیشنهاد کردند. طرحی که بلافاصله و بدون هیچ مخالفتی  از سوی اعضای شورا تایید شد.

اعضای شورای امنیت گفتند، که شرایط بد اقتصادی در سوریه مردم این سرزمین را در ترس نبود مواد غذایی قرار داد است، از همین‌رو این مسیر می‌تواند برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آنان مفید واقع شود، جرالدین بایرن ناسون؛ نماینده ایرلند در شورای امنیت  گفت:

“آنچه که امروز مهم است این است که شورا با این قطعنامه موافقت کردند، این قطعنامه میکانیزم کمک‌های فرا مرزی را باز و فعال نگه می‌دارد، این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.”

سوریه چندین سال را در جنگ سپری کرد و هنوزهم از وجود گروه داعش کاملا پاکسازی نشده است و شهروندان این کشور در وضعیت بدی اقتصادی به سر می‌برند.

اعضای شورای امنیت می‌گویند مردم سوریه نیازمند حمایت فوری است تا آنان اطمینان حاصل کنند که زنده می‌مانند، مونا جول؛ نماینده دایمی ناروی در شورای امنیت افزود:

“عملیات بشردوستانه برای نجات جان افراد نیازمند در شمال غرب سوریه می‌تواند بسیار مفید واقع شود، این کمک‌ها باید ادامه یابد و ما می‌توانیم به آنها اطمینان دهیم.”

هرچند بحران اقتصادی دامن اکثر کشورهای جهان را گرفته اما کشورهای جنگ زده مثل سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورها با چالش های بیشتری دچاراست. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *