سفر مقامات بلندپایه وزارت امربالمعروف به ولایت غزنی

مولوی محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امربالمعروف و  نهی از منکر طی یک سفر در ولایت غزنی از علمای دین و مسئولین محلی این ولایت خواست که در راستای تطبیق احکام شرعی تلاش بیشتری به خرج دهند.

سفری که هدف آن نظارت و ارزیابی از چگونی عمل‌کرد ادارات دولتی در چگونگی اجرای احکام اسلامی در جامعه خوانده شده است. سرپرست وزارت امر بالمعروف با هشدار به جهان و جهانیان تأکید کرد، که آن‌ها قانون اسلام و شریعت را عملی خواهند کرد و از موضع شان در این زمینه هرگز کنار نخواهند رفت.

مسئولین محلی غزنی نیز به آنان اطمینان دادند که تمامی دستورات شرعی اسلام را موبه مو در این ولایت تطبیق خواهند کرد. از جلوگیری استفادۀ خودسرانۀ بیت‌المال توسط نیروهای امنیتی تا اجرای عدالت و تذکیه نفس.

از جانب هم بحث زنان و حقوق آن‌ها بخش دیگری این گردهمایی را تشکیل می‌دهد. سرپرست امربالمعروف بر خلاف ادعاهای حقوق بشری مبنی بر ضایع شدن حقوق زنان و دختران می‌گوید، حقوق ‌شان نه پایمال بلکه بیشتر از پیش عملی شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این شماری زیادی از نهادهای ملی و بین‌المللی حکومت را به نقض حقوق بشر به ویژه زنان و دختران متهم کرده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *