ادامه واکنش‌ها به کشته شدن رهبر شبکه القاعده در کابل

کشته شدن ایمن الظواهری، همچنان تیتر رسانه‌های مطرح دنیاست.

جیگ سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا در گفتگو با شبکه خبری “سی‌بی‌اس” می‌گوید، واقعیت‌های تازه‌ی را از این رویداد کشف کردند.

مشاور امنیت ملی امریکا مدعی است که از حضور رهبر شبکه القاعده در کابل، برخی مقام‌های ارشد حکومت سرپرست آگاه بوده‌اند. او همچنین گفته، واشنگتن معتقد است که اعضای ارشد شبکه حقانی می‌دانستند که الظواهری در کابل حضور دارد، جیک سالیوان گفت:

” ما مستقیما با طالبان در مورد تعهدات آنها در باره عدم اجازه دادن به القاعده از افغانستان به‌عنوان پایگاهی برای توطئه در ارتباط هستیم. “

همزمان خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از مقام‌های استخباراتی امریکا گزارش داده که مالک خانه‌ای که رهبر القاعده در آن پنهان شده بود،‌ مربوط به دستیار سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله حکومت افغانستان است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز هشدار داده است که اگر کسی در افغانستان علیه ایالات متحده حمله‌ی طراحی کند یا اگر یکی از رهبران القاعده این کار را کند، همانند الظواهری حذف خواهد شد.

حکومت سرپرست تاکنون کشته شدن الظواهری رهبر شبکه القاعده در کابل را تائید و یا هم رد نکرده است. معاون سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

پیشتر، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست، حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی را تائید کرده و گفته بود این حمله به هر هدف و بهانه‌ای که انجام شده باشد، محکوم است و خلاف اصول بین‌المللی و سرپیچی از توافق‌نامه‌ی دوحه می‌باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *