توزیع بیش از ۷۰۰ هزار جلد پاسپورت در یک‌ سال گذشته

ریاست عمومی پاسپورت می‌گوید، در یکسال گذشته بیش از ۷۱۴ هزار جلد پاسپورت توزیع شده که از این رهگذرد ۴ میلیارد و ۵۵ میلیون افغانی عواید به خزانه دولت واریز شده است.

مسوولان این اداره گفته‌اند، در آینده نزدیک میزان توزیع پاسپورت را از ۴ هزار جلد در روز به ۱۰ هزار می‌رساند و ثبت نام آنلاین در ولایات هم آغاز خواهد شد.

شماری از شهروندان اما از کم کاری و کندی کار مسوولان در توزیع پاسپورت شکایت دارند.

معاون ریاست عمومی پاسپورت گفت قرارداد چاپ ۳ میلیون پاسپورت نهایی شده و پیشنهاد چاپ ۲ میلیون دیگر هم به وزارت امور داخله داده شده، با لوگوی جمهوریت!

مسوولان این اداره همچنین گفته‌اند، دست کمیشن‌کاران و کارمندان مفسد را از ریاست پاسپورت کوتاه کرده اند. با بازداشت ۳۵۰ کمیشنکار و ده‌ها کارمند مفسد!

از سوی‌هم این اداره از فعال شدن یک نمایندگی در وزارت داخله خبر داده و گفته، برای نیروهای حکومتی و اعضای خانواده آنها در این نمایندگی پاسپورت توزیع می‌شود.

اقدام دیگر این اداره توزیع پاسپورت برای بیماران است. می‌گویند، بیماران که از سوی ریاست قوانین وزارت صحت عامه مستحق شناخته شود، بدون نوبت به آنها پاسپورت صادر می‌کنند.

میرزا محمد، باشنده کابل اما می‌گوید، یکی از اعضای خانواده‌اش باید برای درمان به بیرون از کشور برده شود اما ۱۱ روز است که پشت درب ریاست پاسپورت و ریاست قوانین وزارت صحت عامه سرگردان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *