بلوفِ دیپلماتیک نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در مورد توافق هسته ای ایران با قدرت های ۵+۱ گفته سران کشورهای حوزه خلیج فارس با وی همنظر است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” نتانیاهو گفته که این توافق مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی نمی شود. این ابرازنظر نخست وزیر رژیم اسراییل پس ازآن صورت می گیرد که براساس گزارش ها، مقام های اسرائیل و عربستان برای مهار ایران چندین ملاقات محرمانه داشته اند. شبکه خبری بلومبرگ هفته قبل گزارش دادکه مقام های اسرائیلی و عربستان سعودی دیدارهای محرمانه ای برای بحث درباره ایران داشته اند.

به نوشته بلومبرگ مقام های سابق دو کشور فاش کرده اند که دو کشور پنج ملاقات دو جانبه طی ۱۷ ماه گذشته در هند، ایتالیا و جمهوری چک داشته اند. این درحالی است که کشورهای عربی از جمله عربستان، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند. همزمان گزارش می شود که مدیر سیا هفته پیش سفری محرمانه برای بحث درباره مذاکرات اتمی به اسرائیل داشته است. جنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفر به اسرائیل اعلام کرد که علی رغم توافق اتمی احتمالی با ایران، ایالات متحده به حفظ “برتری کیفی” تسلیحات ارتش اسرائیل در منطقه پایبند است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *