زعفران افغانستان در جهان اول شد

برای سومین سال متوالی زعفران افغانستان جایگاه اول را در جهان بدست آورد. وزارت زراعت، مالداری و آبیاری می‌گوید: انستیتوت بین المللی ذایقه و کیفیت تقدیر نامه سه ستاره طلایی ذایقه و کیفیت را به زعفران افغانستان اعطا کرده است.

 به “گزارش شبکه تلویزیونی تمدن “سخنگوی وزارت زراعت، مالداری و آبیاری می‌گوید: در ارزیابی سال ۲۰۱۵ انستیتوت بین المللی ذایقه و کیفیت که در بروکسل پایتخت بلجیم موقعیت دارد، زعفران افغانستان از نظر ذایقه و کیفیت در میان ده‌ها کشور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. به گفته سخنگوی وزارت زراعت، زعفران افغانستان توانسته از میان ۳۷۰ نوع مواد غذایی که از کشورهای مختلف اروپایی و امریکایی و آسیایی که در این انستیتوت راجستر شده به این مقام دست یافته است.

به اساس معلومات وزارت زراعت، سال گذشته حدود چهار هزار کیلوگرام زعفران ناب در کشور تولید شده و تخمین زده می‌شود که کشاورزان افغان از بابت فروش زعفران  سه و نیم ملیون دالر بدست آورده باشند. گفته می‌شود که در سال روان، ۸۵۰ هکتار زمین زیر کشت زعفران است و وزارت زراعت تلاش دارد تا با فراهم کردن امکانات، وسایل و راه اندازی برنامه‌های آموزشی دهاقین را بیشتر به کشت زعفران تشویق کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *