قیمتی در آستانه‌ی ماه مبارک در هرات بیداد می‌کند

در آستانه‌ی فرا رسیدن ماه رمضان، شماری از شهروندان هراتی از بلند بودن قیمت مواد خوراکه ابراز نگرانی می‌کنند. آنان می‌گویند: هیچ‌گونه کنترولی روی بازار وجود ندارد. با این حال، مسئولان در هرات می‌گویند: بازارها را کنترل و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کنند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” شهروندان هراتی با اشاره به رکود بازار کار، از مسئولان می‌خواهند که از افزایش بهای مواد خوراکه جلوگیری کنند. آنان تاکید می‌کنند که در حال حاضر قیمت‌ها نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

احسان الله حیات سخنگوی والی هرات افزایش قیمت مواد خوراکه در ماه رمضان را غیر قابل قبول دانسته و گفته که اداره محلی به صورت جدی بازار را کنترل خواهد کرد. او با اعلام این که تمامی دکان‌ها و مراکز تجاری در هرات نرخ نامه دارند افزود، مراکز فروش باید مطابق به قوانین وضع شده عمل کنند در غیر این صورت با آنان برخورد جدی می‌شود.

 شهروندان هراتی درحالی از افزایش قیمت‌ها ابراز نگرانی می‌کنند که این افزایش تقریبا در تمامی ولایت‌های کشور از جمله کابل پایتخت مشاهده می‌شود. همزمان با فرار سیدن ماه مبارک رمضان و نیاز بیشتر مردم به خرید های ویژه این ماه، بسیاری از فروشندگان سوء استفاده نموده و بهای مواد مورد ضرورت را افزایش می دهند اما از کنترل دولت بر بازار خبری نیست

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *