خانواده‌های شهدای قوای مسلح ، زیر چتر حمایتی دولت گرفته می‌شوند

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با صدور اعلامیه ای گفته که زمینه همه جانبه باید برای تعلیم وتربیه فرزندان نیروهای امنیتی کشور که جان خود را از دست می دهند فراهم گردد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” در خبرنامه گفته شده که دیروز اقای اشرف غنی در جریان یک کنفرانس ویدئویی که با حضور مقام های ارشد امنیتی کشور در کابل برگزار شد، از آن خواست که در هماهنگی با وزارت معارف این زمینه را برای فرزندان نیروهای امنیتی بوجود اورند.

در این کنفرانس، مشاور امنیت ملی، وزیران دفاع ملی و امور داخله، ریاست های عمومی امنیت ملی، اداره مستقل ارگان های محلی، معین ارشد امنیتی وزارت داخله و والیان پروان و سرپل حضور داشتند.

عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور، در آغاز این کنفرانس، حکم رئیس جمهور را درمورد تقدیر ۱۰ تن از منسوبین ممتاز قوماندانی امینه ولایت کابل و قطعه خاص پولیس ملی قرائت نمود. محمد اشرف غنی این افراد را بخاطر رشادت، دلیری و سهم فعال آنها در دفع و طرد حمله تروریستی بر مهمان خانه ایتل در وزیر محمد اکبر خان با پرداخت سه ماه معاش بخششی، تقدیر نمود.

در ادامه این نشست، گزارش امنیتی از وضعیت جاری کشور ارائه شد و تاکید گردید که نیروهای امنیتی، ابتکار عمل را در جنگ با مخالفان در دست دارند و با گذشت هر روز وضعیت بهتر از پیش می گردد.

 اقای غنی با قدردانی از جان فشانی های نیروهای امنیتی، همچنین بر آوردن اصلاحات در تشکیلات پولیس محلی، بهبود سیستم معالجه و تداوی مجروحین و مواظبت از ورثه آن عده از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که جان خود را از دست داده اند، تاکید کرد.

وی گفت که سرپرست وزارت دفاع، وزیر امور داخله و رئیس امنیت ملی در هماهنگی با وزارت معارف، تمام تلاش خود را بخرج دهند تا به فرزندان منسوبین جان باخته امنیتی، زمینه همه جانبه تعلیم و تربیه را فراهم نمایند.

 ساده سازی سیستم توزیع امور لوژستیکی، رعایت اصل خدمت دوره ای منسوبین قوای مسلح در مرکز و ولایات و توجه به پرداخت بموقع معاش منسوبین پولیس ملی در ولایت ارزگان از دیگر محورهای این نشست بود که رئیس جمهوری بر عملی شدن فوری آن تاکید کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *