خبر تکمیلی از رویداد حمله‌ی گروهی بر پارلمان کشور

چندین انفجار قوی حوالی ساعت ده و نیم صبح امروز شورای ملی را هدف قرار داد. اولین انفجار در دروازه ورودی پارلمان زمانی رخ داد که قرار بود معصوم استانکزی، نامزد وزیردفاع ملی وارد تالار مجلس گردد. پس از این انفجار، چندین انفجار دیگر هم بوقوع پیوست اما نامزد وزیردفاع ملی و معاون دوم ریاست جمهوری که قرار بود وی را به مجلس معرفی نماید، از این حادثه جان سالم بدر بردند. شمار مهاجمان شش تن بودند که پس از حدود دو ساعت درگیری کشته شدند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” درست همزمان با لحظه ای که قرار بود نامزد وزیردفاع ملی به مقر مجلس نمایندگان جهت کسب رای اعتماد، حضور یابد انفجار اول بوقوع پیوست. لحظات بعد دستکم چهار انفجار قوی و یک فیر راکت رخ داد. حین انفجار اول، نامزدوزیر دفاع ملی داخل ساختمان شورای ملی شده بود اما سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری تاهنوز وارد ساختمان نشده بود و گفته می شود که در لحظه ورود وی به داخل ساختمان این شورا، اولین انفجارتوسط یک موتر بمبگذاری شده در داخل در ورودی شورای ملی رخ داد.

قدرت انفجار بسیار شدید بود؛ بگونه ای که ساختمان های اطراف شورای ملی تا دور دست ها بشدت تکان خوردند و و شیشه های خانه های اطراف حادثه شکستند. به گزارش خبرنگار پارلمانی تلویزیون تمدن، تعداد زیادی از کارمندان شورای ملی دراین انفجارها زخمی شدند اما فرمانده پولیس کابل تنها زخمی شدند ۵- ۶ نفر را تایید می کند.

پس از وقوع این انفجارها، جنگ مسلحانه نیز میان مهاجمان که در یک ساختمان نیمه کاره جابجا شده بودند با نیروهای امنیتی آغاز شد و صدای مسلسل و تیراندازی دستکم تا دو ساعت ادامه داشت. سرانجام با وارد شدن نیروهای ویژه امنیتی، مهاجمان که تعداد شان ۶ تن بودند کشته شدند و تیراندازی ها پایان یافت

 گروه طالبان مسئولیت این انفجارها و حملات را برعهده گرفته است.

حمله امروز بر ساختمان شورای ملی آنهم در زمان معرفی نامزد وزیردفاع ملی، یکی از بدترین رویدادهای چالش برانگیز امنیتی به حساب میآید. ناظران معتقدند که چنین حمله ای بدون حمایت استخباراتی از داخل حکومت، امکانپذیر نیست و سران حکومت وحدت ملی باید در این مورد پاسخ واضح و روشن بمردم بدهند. تصفیه نیروهای امنیتی از عناصر مشکوک و تقویت این نیروها در بازشناسی دشمن، حداقل کاری است که ناظران خواهان روشن شدن آن از مقام های مسئول است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *