اسلام آباد سفیر کابل را فرا خواند

وزارت های خارجه افغانستان و پاکستان در طی دو روز گذشته، شاهد شدیدترین برخوردهای دیپلوماتیک علیه همدیگر بوده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” در تازه ترین مورد وزارت خارجه پاکستان نسبت به بازداشت یک کارمند قونسلگری این کشور در ولایت قندهار واکنش تند نشان داده و آن را محکوم کرده است. پیش از آن، سفیر پاکستان به وزارت خارجه کشور مان احضار گردید و مراتب اعتراض شدید کابل علیه اسلام اباد در مورد ساخت تاسیسات نظامی در خاک افغانستان به وی ابلاغ گردید.

پس از تشکیل حکومت وحدت ملی، این نخستین بار است که روابط دیپلوماتیک میان کابل و اسلام اباد تیره گردیده و به این صورت تنش آلود می گردد.

وزارت خارجه پاکستان با انتشار اعلامیه ای گفته که سفیر کشورمان در اسلام آباد را بدلیل بازداشت یک کارمند قونسلگری پاکستان احضار کرده و یاد آورشده که با وی، بد رفتاری شده است، هر چند وزارت خارجه پاکستان تایید کرده که در حال حاضر این دیپلمات در سفارت پاکستان در کابل تحویل داده شده است. در اعلامیه این وزارت هشدار داده شده که این گونه حوادث، به روابط دو کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این درحالی است که روز پنجشنبه، سفیر پاکستان در کابل به وزارت امور خارجه کشور احضار شد و این وزارت، مراتب نگرانی خود را در مورد ساخت تاسیسات نظامی پاکستان در خاک افغانستان و همچنان حمله مرزبان این کشور به سربازان افغان ابراز کرد. وزارت امور داخله اعلام کرده که در این درگیری یک سرباز افغان و هشت سرباز پاکستانی کشته شدند.

اما در اعلامیه دیروز وزارت خارجه پاکستان آمده است که دو سرباز امنیتی این کشور در زدوخورد با سربازان افغان زخمی شده اند. با اینحال هنوز دو طرف در مورد دلایل بازداشت دیپلومات پاکستانی در قندهار چیزی نگفته اند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *