تظاهرات گسترده در قندز

صدها تن از باشندگان قندز با برپایی تظاهرات مسالمت آمیز، حکومت و نمایندگان این ولایت در ولسی جرگه را به بی‌توجهی و بى‌مسوولیتى در قبال قندز متهم کرده و می‌گویند: این امر باعث شده که وضعیت امنیتی این ولایت بحرانی شود.

به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن “معترضان در قندز خواستار تامین امنیت و عدالت در این ولایت شده و بر جذب  کادرهای تحصیل کرده این ولایت در ادارات دولتی تاکید کردند. این تظاهرات کنندگان، نمایندگان قندز در ولسی جرگه را به خیانت در قبال رای مردم این ولایت متهم کرده و گفتند: اراده جدی برای مهار نا امنی‌ها در قندز وجود ندارد. معترضان همچنین در پایان راهپیمایی دیروز، خیمه‌های تحصن برپا کرده و هشدار دادند در صورتی که تا سه روز دیگر به خواسته‌های شان توجه نشود، موقف شان را نسبت به حکومت و وکلای قندز در ولسی جرگه مشخص خواهند کرد.

این معترضان می‌گویند: نمایندگان نسبت به وضعیت قندز بی‌توجه هستند و در حالی که اوضاع امنیتی در قندز به شدت وخیم است، وکلای این ولایت حتا زحمت یک سفر به ولایت شان را به خود نمی‌دهند تا اوضاع را از نزدیک بررسی نمایند.

تظاهرات در قندز درحالی روز گذشته برگزار شد که گروهای مخالف مسلح از چند ماه به این سو حملاتشان را بربخش‌های از این ولایت شدت بخشیده و در حال حاضر ولسوالى دشت ارچى و بخش‌هاى از ولسوالى چهاردره در کنترول مخالفان قرار دارد. در جریان درگیریهای اخیر نیروهای امنیتی و مخالفین، تلفاتی به افراد ملکى وارد آمده و شمارى از آنها مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *