والی خود خوانده‌ی طالبان در لغمان کشته شد

ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید: والی خودخوانده طالبان برای ولایت لغمان کشته شده است.

به گزارش” شبکه تلویزونی تمدن” در همین حال، وزارت امور داخله از بازداشت دو طالب همراه ۲۲۵ کیلوگرام چرس در ولایت هلمند خبر داده است.

حسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی گفته، امین کوچی والی خودخوانده طالبان برای ولایت لغمان با ۱۲ تن از افرادش در یک عملیات ویژه منسوبین ریاست عمومی امنیت

ملی در منطقه ماروچینه در مرز ولسوالی‌های اچین ننگرهار و غنی خیل پکتیا کشته شده‌اند. صدیقی گفته که امین جان کوچی مسئولیت چندین حمله بر نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در شرق کشور را به عهده داشته است. به گفته سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی، این عضو طالبان یک تهدید بزرگ برای امنیت شهروندان در شرق و از اهداف اولی امنیت ملی بوده است.

در همین حال، معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله اعلام کرده که دو طالب هنگام قاچاق بیش از ۲۲۵ کیلوگرام چرس در ولایت هلمند بازداشت شده‌اند. این اداره گفته که این دو تن در منطقه سفاک از مربوطات ولسوالی گرمسیر دستگیر شدند. معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افزوده که ماموران این اداره برای دستگیری این قاچاقچیان، از کمین نظامی استفاده کرده‌اند و از نزد آنها مقدار زیادی سلاح و مهمات نیز بدست آمده است. خبرنامه افزوده که این دو تن را به نهادهای عدلی و قضایی تحویل داده است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *