پاکستان وچین بین گروه طالبان و دولت میانجی‌گری می‌کنند

“پاکستان و چین آماده هستند تا صلح بین حکومت افغانستان و طالبان را تضمین کنند.”؛ این موضوع را یکی از مقامات پاکستانی مرتبط با روند مذاکرات صلح مری که چندی پیش به میزبانی پاکستان برگزار شد، گفته است.

به گزارش  شبکه تلویزونی تمدن  به نقل از تریبون، این مقام پاکستانی که خواست نامش گرفته نشود گفته که “ما آماده انجام تلاش‌های بیشتر هستیم. حتی می‌خواهیم تضمین‌کننده‌ی هر نوع توافق صلح بین حکومت افغانستان و طالبان باشیم.”

او علاوه کرد که اگر مذاکرات ادامه پیدا کند و تمام طرف‌ها موافق باشند، پاکستان حاضر است نقش کمک‌کننده‌ای در مذاکرات داشته باشد.

پاکستان، اخیرا میزبان اولین مذاکرات مستقیم حکومت افغانستان و نماینده طالبان در منطقه توریستی مری بوده است. در این مذاکرات نمایندگانی از پاکستان، چین و ایالات متحده امریکا  حضور داشتند.

در مذاکرات مری مقامات افغان خواهان برقراری آتش‌بس فوری طالبان شدند. گزارش شده که طالبان با آتش بس موافق بودند با این شرط که پاکستان و چین تضمین دهند که یک حکومت وحدت ملی در افغانستان ایجاد خواهد شد.

یکی از مقامات چین نیز گفته در صورتیکه تمام طرف‌ها این مذاکرات را قبول کنند، پکن حاضر است ضمانت‌هایی را به عهده بگیرد.

نشست بعدی مذاکرات قرار است اواخر ماه میلادی در چین برگزار شود. گفته شده در مذاکرات آینده از جانب افغانستان، وزیر امور خارجه حضور خواهد یافت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *