تهاجم گسترده‌ی قوای مسلح و نیروهای مردمی بر مواضع مخالفین مسلح در فاریاب

نیروهای امنیتی داخلی رهبری جنگ در فاریاب را برعهده دارند. عملیات در ۳ ولسوالی فاریاب از سه روز پیش آغاز شده و به اساس گزارش‌ها، نیروهای دولتی توانسته‌اند بخش‌های از منطقه قرایی در ولسوالی المار را از کنترل مخالفین خارج سازند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “عملیات نظامی با عنوان “شمشیر ۷” در ولسوالی‌های المار، قیصار و دولت آباد جریان دارد و به اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری، نیروهای مردمی در چوکات وزارت امور داخله، در کنار نیروهای دولتی در حال نبرد با مخالفین مسلح دولت هستند.

در همین حال، محمد رضا رضایی سخنگوی لوای اول قول اردو در شمال از پیشروی نیروهای امنیتی در ولسوالی المار خبر داده و گفته، نیروهای دولتی به ۵ کیلومتری بازار منطقه استراتیژیک قرایی رسیده‌اند. آقای رضایی افزوده که در جریان این عملیات در المار حدود ۲۰ قریه از وجود مخالفان پاکسازی شده و در دولت آباد نیز یک مرکز مهم مخالفین به دست نیروهای امنیتی افتاده است. به گفته او، این عملیات‌ها با حمایت نیروهای هوایی کشور انجام می‌شود.

از سوی هم، جنرال قدم شاه شهیم لوی درستیز قوای مسلح که به ولایت فاریاب رفته، از شکستن مقاومت دشمن در حوزه شمال سخن گفته است. آقای شهیم افزوده که به زودی امنیت در شمال کشور بهبود خواهد یافت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *